3087
Sök

Hur se om motor är hårdkörd

110 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Hur kan man veta skicket på en motor, dvs hur ska jag kunna veta att en motor inte varit hårdkörd när den varit kall varenda gång bilen har startats?

Got N/A?
358 Inlägg
Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 augusti 2009
dra olja, verkar slö, seg startad

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

642 Inlägg
18 augusti 2009
Som ovanstående säger, kolla även efter rök ur avgassystemet och eventuella missljud från motor.

739 Inlägg
18 augusti 2009
när jag va o kollade på en golf 2 en gång så kände jag hur avgaserna luktade "dom luktade alltså inte bra tyckte jag svårstartad va den med " detta va då när han startade upp bilen och körde ut från garaget ;p

110 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
vilket är det bästa sättet att kolla upp att den inte drar mycket olja?

Smålänning
7 887 Inlägg
19 augusti 2009
Kolla oljan varje gång du vart ute och kört.

Sen ska motorn inte ticka för mycket.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

110 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Så om en motor inte drar mkt olja, inte släpper en massa konstiga avgaser och låter precis som den ska utan några missljud så är den okej då eller?

Smålänning
7 887 Inlägg
19 augusti 2009
bil_alskaren skrev:
Så om en motor inte drar mkt olja, inte släpper en massa konstiga avgaser och låter precis som den ska utan några missljud så är den okej då eller?

i 9 fall av 10 ja.

Sen är skötseln viktigare än hur bilen är körd. En stenhårt körd bil kan mycket väl vara friskare i motorn än en gubbakörd, allt beror på hur den är servad.

Men skruva av oljelocket på vnetilkåpan om de finns och titta ner i hålet smile Är det rent och inte brunt eller massa rester är det förmodligen en bra motor smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 339 Inlägg
19 augusti 2009
twin_cam skrev:
bil_alskaren skrev:

i 9 fall av 10 ja.

Sen är skötseln viktigare än hur bilen är körd. En stenhårt körd bil kan mycket väl vara friskare i motorn än en gubbakörd, allt beror på hur den är servad.

Men skruva av oljelocket på vnetilkåpan om de finns och titta ner i hålet smile Är det rent och inte brunt eller massa rester är det förmodligen en bra motor smile

Om bilen är hyfsat nyservad så kan väll det vara brunt av oljan?

Sök