3187
Sök

Baslåda spelar för sig själv.

136 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Min baslåda började bete sig lite konstigt helt utan vidare. Den spelar för sig själv, en helt egen takt som inte går i takt med musiken, det behöver inte ens vara nån musik. Det är alltid samma takt, helt vanlig simpel "dunk dunk dunk" och sen helt plötsligt så kan den börja med nån hårdrocks-dubbeltramp-takt för att sen återgå till "dunk dunk dunk", vet inte om det är väsentligt men. Den spelar på samma volym kvittar om jag höjer eller sänker volymen på baslådan, den fortsätter spela även om jag rycker ut alla kablar utom remoten. Den verkar inte vara beroende utav stereon på något vis, men den får ändå strömen där ifrån. Vad är det för fel??

~Boogie Woogie~

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 augusti 2009
Ehm.... Du har väl inte haft bara plus och lågnivå ikopplade? För att ta bort jorden före lågnivån är DUMT! Då bränner du med största sannolikhet signaljorden i huvudenhet/steg och då kan du få såna dära konstiga fenomen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

136 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Har lossat jordkabeln från batteriet ett flertal gånger ioförsig, när jag mekat hmm men det hade jag inte gjort när detta inträffade...

~Boogie Woogie~

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 augusti 2009
Det spelar ingen roll (vad jag vet) utan nu menar jag på steget. För troligtvis så beror det på dålig jord, så börja med att se till så den sitter bra i en rejäl bult och mot en plåtren yta!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

136 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Det gör den.

~Boogie Woogie~

Sök