jag skulle ha bytt bort den atmosfäriska dumpen mot en återcirkulerande dito. om du kör med katalysator på bilen så finns chansen alltid att de kan bli härdsmälta i den pga för mycket bränsleblandning som kan bli när man kör med atmosfäriskt "öppen" dump.
detta pga att den öppna spolar ur mycket luft hela tiden och måste få turbon att jobba upp sig hårdare än vad en återcirkulerande gör. resultatet e att "motorstyrningen tror den måste labba på med mer soppa än va som behövs, och slutar med oförbränd bensin kommer i avgasröret, och de som är killer nr 1 för en katt e soppa som antänds i just en katt.
sen har jag aldrig hört en förklaring på varför LuftMasseMätaren pajar? säger inte emot förens jag vet
.
Att motorn är nyrenoverad är skitbra om de är bra gjort.
att köra termostatstyrd oljekyl är kanon, då används den bara när de blir riktigt varmt och du spar lång uppvärming på motorn vid kallstart, men tänk på att köra lite hårt så du vet den öppnar sig så oljan får cirkulera lite imellanåt för sakens skull.
sen är ett tips att gå över alla slangar du anser se lite slitna ut, en motor är inte bättre än va helheten gör den, tips e att byta så många slangklämmor du bara kan då jag helt säkert vet att de har varit orsaken till motorras.
sen e de som mickius säger - kör med skallen och håll god uppsyn på temperaturer så kommer de hålla.
Lycka till med de eventuella bilköpet.
Cheers!