3251
Sök

Demontering av fjädrar fram och bak på volvo 142 74a!?

403 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#1
Har precis köpt en riktigt fin orginal 142a från 74 som jag ska köpa en sänknings sats till men det blir nästa månad! Så nu tänkte jag passa på att kapa orginal så länge och tänkte höra om det är svårt att få ur fjädrarna fram och bak så man kan kapa dom lite!?

mvh per

787 Inlägg
2 september 2009
#2
GripenT16 skrev:
Har precis köpt en riktigt fin orginal 142a från 74 som jag ska köpa en sänknings sats till men det blir nästa månad! Så nu tänkte jag passa på att kapa orginal så länge och tänkte höra om det är svårt att få ur fjädrarna fram och bak så man kan kapa dom lite!?

mvh per

Så onödigt!

Fjäderspännare sen bare kape på ... tongue

403 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#3
Va är det som är onödigt!? Hade jag vetat exakt hur jag skulle göra hade jag ju inte frågat! Spydiga kommentarer kan du hålla för dig själv!

787 Inlägg
2 september 2009
#4
GripenT16 skrev:
Va är det som är onödigt!? Hade jag vetat exakt hur jag skulle göra hade jag ju inte frågat! Spydiga kommentarer kan du hålla för dig själv!

Är det spydigt att tycka att det är onödigt? :S

Eller var det spydigt att säga hur du skulle göra tongue
Senast redigerat av AlvereZ (2 september 2009)

403 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#5
jo för det va ju en så jättebra beskrivning du gav!

SKÅNING
1 215 Inlägg
2 september 2009
#6
AlvereZ skrev:
GripenT16 skrev:
Har precis köpt en riktigt fin orginal 142a från 74 som jag ska köpa en sänknings sats till men det blir nästa månad! Så nu tänkte jag passa på att kapa orginal så länge och tänkte höra om det är svårt att få ur fjädrarna fram och bak så man kan kapa dom lite!?

mvh per

Så onödigt!

Fjäderspännare sen bare kape på ... tongue

Tycker inte att man ska göra ett onödigt/otrevligt inlägg om man inte vet svaret på frågan, jag menar killen/tjejen frågar ju givetvis eftersom denne inte vet så om något är onödigt så är det ditt svar!


bak är inga problem att få loss fjädern bara till att lossa den i nederkant vid bakaxeln så kan du ta av den och kapa den.

fram blir det betydligt värre och du kan slopa iden med att ta en fjäderspännare och bara kapa då det inte finns plats för detta eftersom du har både över och under liggande bärarmar på en 140:ia och måste då lossa den undre från (spindelleden) och lossa krängningshämmaren och stötdämparen för att få ur fjädern från framaxeln för att kunna kapa
Senast redigerat av alexm- (2 september 2009)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

403 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#7
Ok, tack så mycket!

787 Inlägg
3 september 2009
#8
alexm- skrev:
AlvereZ skrev:
GripenT16 skrev:
Har precis köpt en riktigt fin orginal 142a från 74 som jag ska köpa en sänknings sats till men det blir nästa månad! Så nu tänkte jag passa på att kapa orginal så länge och tänkte höra om det är svårt att få ur fjädrarna fram och bak så man kan kapa dom lite!?

mvh per

Så onödigt!

Fjäderspännare sen bare kape på ... tongue

Tycker inte att man ska göra ett onödigt/otrevligt inlägg om man inte vet svaret på frågan, jag menar killen/tjejen frågar ju givetvis eftersom denne inte vet så om något är onödigt så är det ditt svar!


bak är inga problem att få loss fjädern bara till att lossa den i nederkant vid bakaxeln så kan du ta av den och kapa den.

fram blir det betydligt värre och du kan slopa iden med att ta en fjäderspännare och bara kapa då det inte finns plats för detta eftersom du har både över och under liggande bärarmar på en 140:ia och måste då lossa den undre från (spindelleden) och lossa krängningshämmaren och stötdämparen för att få ur fjädern från framaxeln för att kunna kapa

Hur var det onödigt/otrevligt ?
Vet inte svaret på frågan?
Det är så jag sänkt mina 4st 140isar jag haft iaf!!!

Och beskrivningen var allt man behöver veta, utan att sitta och skriva i 10 min..


Sök