Polaren har en 945 -95 med B230FK motorn och automatlåda. Uppställt ladd till 0.8 annars helt original. Nu idag så satte vi i en V-kam men tycker bilen inte alls går som förväntat. Den känns slö och växlar redan vid 5000 varv? Ägaren har inte reflekterat över motorvarvet förut så jag vet inte om de är normalt?
Är V-kammen för vass? Vad skulle kunna passa bättre? Har en VX-kam liggandes oxå, den är ju lite mjukare på avgas.
kammen har ju inget med hur automatlådan växlar . men vad för kam satt det innan då ? lite svårt att gämföra när man inte har kört bilen går ju att säga om den blir slöare vid vissa varvtal om man vet vad som satt innan
jo jag satte i en a-kam med fördelarspår i min 940 jag hade, drog riktigt gött hela vägen. hade en vx3 i innan men dem blir så slöa på låga varv men när man kommer upp på högre varv då kommer den som fan rent ut sagt. själv föredrar jag isåfall a-kam istället för vx3 kam om man inte ska trimma alltför mycket.
Ok.. kan få tag i en A-kam utan spår men de måste man ju fräsa upp de o de är ju jobbigt.
Ang spåret, jag har hört att de inte är tiondelsprecision på de för att styrboxen ändå justerar tändningen elektroniskt sen? Att man tillomed kan slipa upp spåret med en vinkelslip? Någon som kan bekräfta/dementera?