3271
Sök

Missnöjd med BSR trimm

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#1
Vad ska man göra om BSR uppger att deras steg 3 ska leverera 350 hk och 491 nm till en V70 T5 2005.
Men levererar bara 297 hk och 391 nm enligt Redrum Performance bromsbänk.

Har varit uppe hos dom i Växjö och gjort en grundkoll.

Hittade dock att mitt tryckrör var spruckit, men ska bytas inom snarast.

Men tycker ändå att det inte ska slå på så mycket som 53 hk och 100nm mindre ?

Bilen går inte dåligt men som sagt fattas en del hästar.

Vad ska man göra ?

One Life - Live It !

2 982 Inlägg
3 september 2009
#2
ja, byt tryckröret, bänka igen...
är slutres dåligt mot utlovat så gör du en reklamation.


Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#3
Har tänkt byta tryckrör så fort som möjligt och köra och bänka på Redrum Performance igen.

Men kan man inte kräva ersättning ?
Anmäla dom för lurebedrägeri ?

One Life - Live It !

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 september 2009
#4
BSR:s uppgifter kanske kommer från en motorn som är bänkad utanför bilen? Blir ju lite som försvinner med tanke på drivline förlusten.

Allt för den där jävla hatten!

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#5
Ska ju ändå vara 350 hästar i motorn, sen vad det är på hjulen lär ju vara mindre med tanke på drivline förlusten

One Life - Live It !

8 250 Inlägg
3 september 2009
#6
Har du bromsat på samma sätt? Gör du tunga pull i bänken kommer du aldrig upp i siffrorna som företagen anger. Och tryckröret påverkar ju såklart, även om det inte lär va hela sanningen. kör man lätta pull så kan man utan större bekymmer få ut fantastiska effekter men bara under väldigt korta stunder. Sen spelar ju motorn skick i övrigt in med.


NissanMotorsport
3 september 2009
#7
Testa en annan bromsbänk för säkerhetsskull kanske?..  annars ta med papprerna och tillbaka och att du vill få det omgjort..

8 250 Inlägg
3 september 2009
#8
Manssen skrev:
Ska ju ändå vara 350 hästar i motorn, sen vad det är på hjulen lär ju vara mindre med tanke på drivline förlusten

Är mätvärdena du fått på hujlen eller i motorn? För är det på hjulen så ligger du ju nära.


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 september 2009
#9
Manssen skrev:
Har tänkt byta tryckrör så fort som möjligt och köra och bänka på Redrum Performance igen.

Men kan man inte kräva ersättning ?
Anmäla dom för lurebedrägeri ?

du kan ju inte kräva ersättning före du har gjort en bra bänkning, du har trasigt tryckrör det tar en del effekt, sen har du även divliner förluster som är rätt höga, deras siffror är vad dom har bänkat ut på veven, inte på drivaxlarna..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#10
Mina mätväden är i motorn var 297 hk och 391 nm och på hjulen har jag 269 hk och 365 nm.
Är gjorde på en rullbänk på Redrum.

Nä men om jag bytar mitt tryckrör och bänkar igen och skulle gissa på att jag får typ samma siffror, för den sprickan är typ minimal.

Kan man inte begära ersättning då?

One Life - Live It !

264 Inlägg
3 september 2009
#11
Byt tryckrör och bänka igen. Då bör du väl ha iaf ca 315 hk på hjulen? men det brukar väl vara lite fantasi siffror hos de mesta trimmfirmor??


Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#12
NiMroD skrev:
Byt tryckrör och bänka igen. Då bör du väl ha iaf ca 315 hk på hjulen? men det brukar väl vara lite fantasi siffror hos de mesta trimmfirmor??

Men kan man inte anmäla dom för lurebedrägeri då? Om dom inte uppfyller den effekten som dom utlovar.

Isåfall borde dom ju sänka sina siffror

One Life - Live It !

Allfixare
1 475 Inlägg
3 september 2009
#13
Som sagt,
1. Byt tryckrör och bänka igen INNAN du hänger ut en firma på nätet, du förlorar mycket effekt på ett litet läckage, din "mini" spricka kan faktiskt vidga sig under tryck och är inte längre ett litet läckage.

2. Hur vet du att det är exakt 297hk i motorn?? hur har du räknat ut exakt drivlineförlust då det spelar stor roll vad du har för däck, vad du har för hjulvinklar osv, det går inte att räkna ut en exakt drivlineförlust.

3. Vad har redrum för bänk?? rototest eller med rullar?? Det har visat sig förut att olika typer av bänkar ger olika resultat.

4. Är du helt säker på att du har haft samma luft tempratur och fuktighet som BSR hade när dom bromsade sin motor??

5.prova en annan bromsbänk, det finns ju glädjebänkar, så då borde det väl kunna finnas bänkar som visar för lite.


Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#14
Dansken- skrev:
Du kan jämföra med Stjernfelts S60 som han har bromsat och trimmat på AutoTech. Han har även bytt LLK. Han fick ut 307 hk på hjulen på 98 bränsle och 334 hk på E85. Det är bromsat vid svep och inte konstanta varvtal.

Känner till hans bil, är kompis med han privat smile

One Life - Live It !

fälg fantast
1 086 Inlägg
3 september 2009
#15
läste en gammal bilsporttidning idag från -97 det stod " öppet sportluftfilter ger ca 15 hk , kunde inte sluta skratta asså

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Tekniker
624 Inlägg
3 september 2009
#16
Hmm Redrum har ju rullar det minskar ju lite. du kan ju bänka på andra ställen i skåne. litar inte helt på redrums bänk..  Jag har ställt in bänken på redrum..


Reservdansk
6 271 Inlägg
3 september 2009
#17
Ravi skrev:
Hmm Redrum har ju rullar det minskar ju lite. du kan ju bänka på andra ställen i skåne. litar inte helt på redrums bänk..  Jag har ställt in bänken på redrum..

Problemet löst! lol lol lol lol lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#18
fish skrev:
Som sagt,
1. Byt tryckrör och bänka igen INNAN du hänger ut en firma på nätet, du förlorar mycket effekt på ett litet läckage, din "mini" spricka kan faktiskt vidga sig under tryck och är inte längre ett litet läckage.

2. Hur vet du att det är exakt 297hk i motorn?? hur har du räknat ut exakt drivlineförlust då det spelar stor roll vad du har för däck, vad du har för hjulvinklar osv, det går inte att räkna ut en exakt drivlineförlust.

3. Vad har redrum för bänk?? rototest eller med rullar?? Det har visat sig förut att olika typer av bänkar ger olika resultat.

4. Är du helt säker på att du har haft samma luft tempratur och fuktighet som BSR hade när dom bromsade sin motor??

5.prova en annan bromsbänk, det finns ju glädjebänkar, så då borde det väl kunna finnas bänkar som visar för lite.

2: Har bänkat den så därför vet jag att det är den effekten, var ett helt gäng som körde in och bänkade och kom fram till att effekten kan vara mycket rimlig.

3. Redrum är namnet på firman som gjorde effektmättningen. Och dom hade rullar som dom körde med.

4. Nä jag är inte helt säker på att det var samma temperatur, BSR kör med hur många mätningar som helst på på olika temperaturer som tex lamda temp, ic temp o.sv

5. Visst finns det glädjebänkar, men var som sagt ett gäng som körde in där och bänkade och siffrorna stämmer ganska bra med deras trimm leverantör

One Life - Live It !

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#19
Dansken- skrev:
Manssen skrev:
Dansken- skrev:
Du kan jämföra med Stjernfelts S60 som han har bromsat och trimmat på AutoTech. Han har även bytt LLK. Han fick ut 307 hk på hjulen på 98 bränsle och 334 hk på E85. Det är bromsat vid svep och inte konstanta varvtal.

Känner till hans bil, är kompis med han privat smile

Varför har du så inte trimmat som han gör? wink

Vill inte köra på E85 och känner inte för att lägga ner dom pengarna som han har lagt ner. Men visst den går ruggit bra !

One Life - Live It !

Volvo performance for life !
183 Inlägg
3 september 2009
#20
Ja nu jäklar e man inblandad smile Min bil fick 330hk på samma bänk innan mappning, men då skulle jag har runt 340 enligt atech så jättefel visar den inte!
Senast redigerat av Stjernfelt (3 september 2009)

Powered by autotech.


Sök