3475
Sök

Köpråd: 200sx eller calibra Edit: Bmw E30 turbo?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#1
Hej,

jag ska inhandla mig en ny bil, jag tittar på 200sx och calibra 4x4. min budjet är 50k,
jag skiter i praktisk synpunkt, däremot är jag inne på prestanda och kvalitet. Vilken ska jag välja??

Edit: När man tittar vidare på blocket ser man en till möjlighet,nämnligen en BMW e30 (omkring det) med turbo.
på flera moddade bmw's på blocket skriver dom om möjligheten till dryga 450hk, och detta e under 50000 kr

så nu till frågan: Bmw E30 eller 200sx?
Senast redigerat av eddhedd (13 september 2009)


Thorssa
6 september 2009
#2
Tveklöst 200SX. Calibra är en jävla skitbil i jämförelse och du kommer ha mycket roligare i en 200SX.

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 september 2009
#3
200sx Alla dagar. Rätthjuls Driven o ser inte allt för ful original. calibrorna i mitt tycke kan man skrota stylad som original.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

60 Inlägg
6 september 2009
#4
200sx!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
#5
Nissan naturligtvis, dels är den japansk vilket tyder på driftsäkerhet och sedan så har den turbo och driver i rätt ände. Har inte hört mycket positivt om Calibra, och det mesta negativa jag hört tyder på raka motsatsen till kvalitet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 653 Inlägg
6 september 2009
#6
självklart en 200SX utan att blinka

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 754 Inlägg
6 september 2009
#7
Men Calibra 4x4 Turbo då?

Jag kan inget om allt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
#8
Holiace skrev:
Men Calibra 4x4 Turbo då?

Förmodligen ingen match för 200 den heller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
6 september 2009
#9
200sx helt självklart.. Annars kommer du ångra dig! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

108 Inlägg
6 september 2009
#10
Klart du ska ha en 200sx då smile


Clueless
93 Inlägg
6 september 2009
#11
Om du inte prioriterar bakhjulsdrivet så är en Calibra helt rätt, definitivt bättre att trimma än 200an.
det räcker att du ställer upp ladtrycket på 200an till 1bar så rasar lagrena. Det är åtminstone mer regel än undantag med rasade 200or.. Dock är det ju en klart mycket sportigare bil än Opeln.

Sen är det väl upp till dig vad du gillar utseendemässigt.
jag gillar min Calibra i alla fall, så har svårt att säga något dåligt om den :>


587 Inlägg
6 september 2009
#12
vilket skitsnack att 200 rasar så fort man ställer upp laddet.


1 827 Inlägg
6 september 2009
#13
Anledningen till att så många 200sx rasar är för att dom är för attraktiva för bönder som inte vet hur man trimmar på rätt sätt.

Ingen bil håller om man bara ställer på laddet, borde ju vem som helst begripa.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

En gång till nu
760 Inlägg
6 september 2009
#14
Ingetnick skrev:
Om du inte prioriterar bakhjulsdrivet så är en Calibra helt rätt, definitivt bättre att trimma än 200an.
det räcker att du ställer upp ladtrycket på 200an till 1bar så rasar lagrena. Det är åtminstone mer regel än undantag med rasade 200or.. Dock är det ju en klart mycket sportigare bil än Opeln.

Sen är det väl upp till dig vad du gillar utseendemässigt.
jag gillar min Calibra i alla fall, så har svårt att säga något dåligt om den :>

"Lagerras", alltså vevlagerras som de ofta gäller,
beror på för dålig kylning på oljan - folk trimmar bilen utan att fixxa en större oljekyl helt enkelt.
En komplett sats med oljekyl går på runt 2-3lök, men är en fin försäkring om att motorn mår bra i alla lägen.

Anledningen varför raset sker är att när oljan blir överhettad så flyr den ur lager och låter metall mot metall gnidas mot varand ist för att den ligger imellan som ett skikt mot friktion.

Många pillar med 200or, månget skruvat, men de är mycket roliga bilar för dem pengarna, helt klart värt att köpa. smile

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
#15
Ingetnick skrev:
Om du inte prioriterar bakhjulsdrivet så är en Calibra helt rätt, definitivt bättre att trimma än 200an.
det räcker att du ställer upp ladtrycket på 200an till 1bar så rasar lagrena. Det är åtminstone mer regel än undantag med rasade 200or.. Dock är det ju en klart mycket sportigare bil än Opeln.

Sen är det väl upp till dig vad du gillar utseendemässigt.
jag gillar min Calibra i alla fall, så har svårt att säga något dåligt om den :>

Jo visst och Opel är ett under av hållbarhet den också, dessutom hinner du aldrig släppa svetsen för att trimma nått *ironi* wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 september 2009
#16
laga rost eller laga motor?.. det är frågan

2slow

518 Inlägg
6 september 2009
#17
som vanligt generaliseras det på ett iq befriat sätt.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 september 2009
#18
Karl-Bertil skrev:
som vanligt generaliseras det på ett iq befriat sätt.

Ja direkt.. Dagisnivå på stört. Till trådskaparen:
Fråga nån som äger eller har ägt en Calibra och en 200Sx så slipper du alla dessa jobbiga kommentarer.
Har själv hört bra och dåliga saker om bägge bilarna.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

En gång till nu
760 Inlägg
6 september 2009
#19
Karl-Bertil skrev:
som vanligt generaliseras det på ett iq befriat sätt.

Nja säg inte det, jag gjorde ett inlägg om vad jag kan, och inte tror.
därmed inte heller sagt nått om opel, Dra inte alla över en kant lilla du wink

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

2 021 Inlägg
6 september 2009
#20
einherjer skrev:
vilket skitsnack att 200 rasar så fort man ställer upp laddet.

haha nej de behöver man inte ens göra för att vevlagrena ska flyga big_smile



Sök