Har en
BMW 325 cab som sett sina bästa dagar, den är inte helt slut, men jag ska försöka ge den ett nytt, lite finare liv.. Obs, det finns risk för att det blir ett långtidsprojekt då jag inte alltid har så mycket tid att hålla på med bilen.
Utgångsobjektet är alltså en e30 cab med sliten lack med en del skavanker efter 18år på vägarna och ett helt gäng föregående ägare, killen som hade den före mej hade en turbomaskin i den, kanske någon känner igen bilen?? Den saknar för tillfället motor, avgassystem mm.. Sufletten har gjort sitt och det sitter tyginredning i bilen som faktiskt är rätt så fräsch efter dom här åren.
Tanken är att bilen ska få en lite roligare motor, m50b25 eller m52b28 är det jag letar efter, helst det andra alternativet, då jag har en e30 cab med m50b25 motor redan. Som det ser ut nu så blir de dock en orginal m20b25 motor till att börja med. Men i framtiden blir det en annan!
Utvändigt så blir det
M Tech II för hela slanten, hela paketet har jag samlat på mej från olika håll från hela landet, då det är så sjukt dyrt o köpa kompletta mtechII paket, och de är rätt sällsynt att hitta dessa nu mera.. Delarna jag kommit över är dock inte i toppskick, men tror det ska gå att få ordning på grejerna med lite plast och lite vilja! Tex. så har bakstötfångaren suttit på en bil med dragkrok = urkapat hål i plasten.
Den ska lackas efter att alla plastdelar provmonterats och man sett att de är bra passform, fungerande fästen mm.. Frågan är vilken färg den ska få? Svart eller vit är dom färgerna jag tror skulle passa bäst, men alla förslag på färg är välkomna!
Invändigt så är planen att montera sportstolar i svart skinn från en e36 coupé, baksäte i svart skinn från e30 cab, då jag inte vet några andra som passar någorlunda bra annars.
Här är ett par bilder på bilen:Bild från förra ägaren, då bilen va turbokonverteradSonen (då knappt en månad) provsitter i caben, så ser inredningen ut nuBilen framifrån innan jag börjat plockat ner den..