3913
Sök

Ni som lägger ner en hel del pengar på billjud??

186 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Halloj!

Ni som lägger ner en X antal tusen på ljud i bilen, antar att ni har en sjuhelvetes anläggning hemma också då???

Ja menar hur många timmar spenderar man i bilen i jämförelse med antal timmar hemma + att det tillkommer en heldel "bös" ljud i bilen såsom vägbuller motor vind osv!

Vad jag påstår är ju att det är givet att först och främst satsa på hemmaljud före ljud i bilen??

Ni som tycker annorlunda får gärna förklara för en annan vad som gör det värt att lägga ner satans me pengar på ljud i bilen och inte hemma om så är fallet? smile

Väl mött! /Danne

573 Inlägg
12 september 2009
är det lika givet om man som jag kollar på tv i snitt 1 timme på 2 veckor men spenderar minst 1,5 timmar i bilen varje dag?

sen är det ju oxå så att om man bor i lägenhet kan man inte ha hur fet anläggning som helst. man har ju grannar som klagar.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

186 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
skit i grannarna winkwink

Nä men förstår din synpunkt! smile

4 074 Inlägg
12 september 2009
Sen är det ju lite svårt att ta med sig lägenheten på tävling!
Sen om du gillar att ha mycket ljud hemma så är väl det mer din grej i så fall,min grej är att ha högt ljud i bilen och få bitarna att matcha.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

x40
1 209 Inlägg
12 september 2009
själv tycker jag om att ha bra ljud hemma som i bilen... kör rätt mycket så ljud e ett måste. och hemma när man har jobbatt hårt i en hel vecka och vill slappa av en bra film så måste man ha bra ljud för d med, annars kan la lika väll skita i filmen.

Volvo S40 turbo.

Fattig student
1 282 Inlägg
12 september 2009
Bilen är mitt vardagsrum.. Det är enda stället jag kan slappna av på..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

263 Inlägg
12 september 2009
Tiger1978 skrev:
Bilen är mitt vardagsrum.. Det är enda stället jag kan slappna av på..

precis så är de smile

har väl inte någon dålig anläggning hemma men de går inte jämföra med bilen

powered by stetsom

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 september 2009
danneC5> Motfråga då...

Har du ngn passion?

Det räcker så wink Mer behövs inte sägas. smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
12 september 2009
Lonefox skrev:
danneC5> Motfråga då...

Har du ngn passion?

Det räcker så wink Mer behövs inte sägas. smile

Precis. Det är en sysselsättning också.. En hobby.

Som svar på din fråga, jag har en hemmabio-anläggning hemma, och hifi-anläggning i bilen. Hemma tittar jag på film, i bilen lyssnar jag på musik. Kör ca 2 timmar om dagen. Jag tittar INTE på en film varje dag. Men jag vet många som har sjuhelsikes fina hifi-anläggningar hemma som sysslar med billjud på hög nivå.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 653 Inlägg
12 september 2009
som redan sagt, bilen är mitt vardagsrum typ, det är där jag kan slappna av och vara mig själv till 100% typ. + att man kan dra på hur jävla högt man vill utan att nån klagar, hemma har man grannar so i mitt fall åt 8 håll och nån kommer klaga förr eller senare, eller så klagar sambon eller så får katten ramaskri och river halva lägenheten...

jag lyssnar aldrig på musik hemma, och ser inte allt för ofta på film, men bilen används VARJE dag, var ska jag då lägga pengarna för en bra ljudupplevelse?

så min fråga är varför lägger man ner mängder med pengar på ljud hemma när man ändå inte kan använda det fullt ut?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
12 september 2009
tycker jag har hyfsat ljud både i lägenheten och i bilen faktiskt tongue.. JWS 5,1 system pumpar på i lägenheten och fortfarande osäkert vad som kommer pumpa i bilen efter vintern! wink.. *hemlighetsfull* tongue

Konsult
1 247 Inlägg
12 september 2009
Har byggt eget både i bilen och hemma. Tycker om att se på actionrulle med rejält ljudsystem och tycker om en trevlig rocklåt i bilen på lagom volym.

Har inte direkt några grannar heller så volym spelar ingen roll
Senast redigerat av Tagg3N (12 september 2009)

739 Inlägg
12 september 2009
jag tycker det inte är lika kul att spela hög musik hemma som i bilen tongue

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 september 2009
Jag har fler högtalarelement i min ENA framdörr på bilen än vad jag har till hela hemmastereon, är det svar på din fråga om man har lagt lika mycket krut på hemmastereon som på bilstereon ? wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

2 665 Inlägg
12 september 2009
ExtraKim skrev:
Jag har fler högtalarelement i min ENA framdörr på bilen än vad jag har till hela hemmastereon, är det svar på din fråga om man har lagt lika mycket krut på hemmastereon som på bilstereon ? wink

Antalet element säger väl egentligen ingenting.

1st bra diskant kan ju kosta mer än alla dina dörrhögtalare.

Att många har bilen som vardags rum är inte så konstigt, det hade jag med, en gång i tiden.
Bor man hemma hos föräldrarna blir det lätt så.
Senast redigerat av Rickard-v (12 september 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 september 2009
Rickard-v skrev:
ExtraKim skrev:

Att många har bilen som vardags rum är inte så konstigt, det hade jag med, en gång i tiden.

Rikard vad f-n är ditt problem? Du gör ALLTID dryga komentarer till inlägg jag har gjort!
Har du bekräftelsebehov eller vad är det frågan om?
Känner jag dig? Om du har problem med mig så ta det direkt med mig via P.M eller om du är man nog, IRL.
Om inte så ber jag dig att inte komentera inlägg som jag gör!
Senast redigerat av ExtraKim (12 september 2009)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

16 197 Inlägg
12 september 2009
Rickard-v skrev:
ExtraKim skrev:

bor man hemma hos mamma å pappa när man har bil å körkort så e de väl dax å flytta för länge sen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 727 Inlägg
12 september 2009
danneC5 skrev:
Halloj!

Ni som lägger ner en X antal tusen på ljud i bilen, antar att ni har en sjuhelvetes anläggning hemma också då???

Ja menar hur många timmar spenderar man i bilen i jämförelse med antal timmar hemma + att det tillkommer en heldel "bös" ljud i bilen såsom vägbuller motor vind osv!

Vad jag påstår är ju att det är givet att först och främst satsa på hemmaljud före ljud i bilen??

Ni som tycker annorlunda får gärna förklara för en annan vad som gör det värt att lägga ner satans me pengar på ljud i bilen och inte hemma om så är fallet? smile

Väl mött! /Danne

Som familjefar med hus som inte rymmer ett separat ljudrum(har ingen grym stereo heller, såldes INNAN familjen blev för stor) så är bra ljud i bil en klockren lösning iaf för mig.
Åker ju till jobbet morgon o kväll, då är det ju kanon att kunna njuta av ett gäng låtar på ett sätt som inte går hemma.
Bl.a DÄRFÖR har jag bra ljud i bilen.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

17 Inlägg
12 september 2009
evilaudio skrev:
Rickard-v skrev:
ExtraKim skrev:

bor man hemma hos mamma å pappa när man har bil å körkort så e de väl dax å flytta för länge sen??

Så då är alltså 15-16 år en lagom ålder att flytta hemifrån? för körkort och bil skaffar man ju sig när man fyller 18 roll

1 727 Inlägg
12 september 2009
Rickard-v skrev:

Den här tråden handlar inte vem som är värst/dyrast prylar, utan funderingen var man kan och varför en del lägger "skapliga" summor på ljud i bil.

Sen tror jag det är viktigt att utgå från sitt egna läge när man ska berätta för frågeställaren.
Inte prata om dyra produkter man aldrig ens har luktat på.
Det blir bara ett onödigt inlägg.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök