Länge å länge, jag har jobbat sen sist så det har varit svårt att skriva något.
Ang. tanten så är det en person jag såg i publiken bara och den typen av karaktär som jag generaliserar över. Men vi åker båda två tantbilar från Japan så det kan säkert ligga något i det
Men som svar på din fråga så hade jag inte någon förväntning på att ställa ut alls utan ser min bil så som många andras, en utfyllnad för att få ihop till en komplett stege. Blev dock mycket förvånad över att bli utslagen utav den, i mitt tycke, fulaste bilen som ställde upp i stegen.
Skulle gärna höra utav dig till exempel som nu röstade på den, varför du gjorde det? Vad som avgjorde vilket håll som paddeln skulle vändas åt. Om det var alla extraljus i "rallystil"? Baklyktorna från Dan Mobility? Inredningen från Jula? Fluffen på instrumentpanelen? Den obalanserade höjden fram mot bak? Alla dekaler som satt slumpmässigt placerat? Dissen med pissen mot Saab? Bollen på antennen? Den otroligt djupa lystern i babyblåa lacken?
Enligt mig har den bilen ingen harmoni i tanken på något vis utan är ett virrvarr utav tjaffs så man blir illamående.
Bara det räcker för att man ska kunna ställa dit vilken standardbil som helst brevid för att kunna knocka bort den från sin plats.
Om jag då ska försöka berätta vad som borde talat för min bil så är det ett enhetligt stuk utan plotter. Alla detaljer harmoniserar i linjerna och det finns ett genomgående tema. Bilen har vettig höjd runtom och faller inte för så banala saker som så stora fälgar som fysiskt möjligt och vita blinkers. Inget på bilen är överdrivet och inget är plockat ur Realcars webshop bara för att den enstaka detaljen är såååå snygg. Allt är genomtänkt och välplanerat efter tankegången "funktion först, men gärna form. JDM är coolt men det måste gå fort på bana först och främst".
Det är inte heller den bil som skulle kunna glänsa bara med sitt kolfiber på yttersidan utan också tål granskning om man vill bli smutsig på knäna genom en imponerande bakvagn.
Lacken har sina skavanker efter några tusen väldigt hårda mil men i förstående människors ögon är det racepatina och kan berätta historier om både det ena och det andra.
Men... Det är ju bara min vy av det hela och uppenbarligen är jag i underläge
Tjarniz: Nejdå, har inget speciellt emot Peugeot... Har bara svårt att förstå varför man vill äga en
Nu tar jag och förbereder mig för att ducka undan alla felstavade, irrelevanta och oförstående svar.