Noxxer skrev:
Ju mer prestanda ju kortare batteritid. Har en Fujitsu Siemens med Core 2 7800 med 8600gt kort. Funkar skitbra att spela på och klarar fan allt.
MEN! 61 min batteritid tid fulladdat. Spelar man äre 30 min.. hur värt är det?
Fujitsu har alltid haft skräptider på batterierna.
Tycker man ska hålla sig från Fujitsu, Packard Bell och Acer om man vill ha en bra laptop..Fujitsu har som sagt batteritiden, Packardbell är bara genomgående usla (kvalitetsmässigt med) och Acer har sämst kvalitet av alla laptops.
Fråga vilken återförsäljare som helst så kommer de säga att största felprocenten ligger hos Acers datorer.
Tycker du ska titta åt HP faktiskt, får mycket för pengarna.
Dell är visst okej datorer, men det är lite som med Sony Vaio, man betalar mer än det smakar. Konkurrenter kan ge likvärdiga datorer för flera tusen mindre.
Ganska svårt att ge tips på vilken dator en person ska köpa mer specifikt eftersom du inte säger dina krav på datorn.
Ska den vara lätt och liten att ta med, ska den klara fjorton instanser av Photoshop samtidigt, ska den spela Crysis med 100 fps osv?
Personligen värderar jag vikt och format högt samt hyffsad prestanda (vill kunna köra photoshop och lite 720p filmer utan problem) och då fick det bli en HP DV2-1110.
Även om det inte är den snabbaste datorn i världen, så klarar den dessa grejer galant och ska man nu ha en bärbar dator så tyckte jag att datorn verkligen ska vara bärbar och inte ha 17" och väga 4.5kg