2966
Sök

Lackfärg från biltema

1 915 Inlägg
16 september 2009
Till båten hade jag en vanlig roller, men lacken flöt ut fint så blev slätt ändå.
Har tyvärr inga bilder på båten.

slipade och spacklade ojämnheter först o slipade spacklet sen målade jag ett lager om jag minns rätt och det täckte bra så räckte med ett på den båten.

Men om man sprutar lacken så blir det tunnare lager än om man rollar, så vid sprutning behövs det fler lager, beroende på hur tjockt lager man får på utan att det rinner.

Resultatet blev jag mkt nöjd med.

Till en bil skulle jag ha använt en skumroller eller spruta och ha minst 2 lager på så det håller bra.
Mellan lagren skulle jag ha mattat ner lacken lite så det fäster bättre och till sist våtslipa och polera upp en fin yta.

Min granne har nyss måla sin bil med någon färg från flugger, han rollade och använde pensel där inte rollern kom åt.
Resultatet blev skapligt, men på nära håll syns det att färgen är rollad och "apelsinskal" i färgen, men skulle han våtslipa och polera tror jag det skulle bli bra resultat.

Beroende på hur duktig du är kan du få ett mycket bra resultat vid lackering.
Sen det viktigaste är ett bra underarbete, fuskar du med det så blir det aldrig någon bra lack.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

197 Inlägg
16 september 2009
Hur går man tillväga vid våtslipning?

Tack för alla info!

287 Inlägg
16 september 2009
målade min 740 med biltemas färg, enamel eller vad det stod att färgen hette. tog mörkgrå, bilen vart typ vit :S vart så jävla besviken, så drog bort och köpte dyrare färg och då vart man nöjd:D

volvo ska de va :)

Sök