2748
Sök

Bil som tål för trimmning

Turbo behov
72 Inlägg
10 maj 2006
#41
Chill skrev:
Turbo konverterterar man en sådan lär man vell få ut en del kusar? smile

Jo, men då har du inge pengar kvar istället.. Ett turbo kit till en 320-325 kostar i stora drag lika mycket som du har tänkt köpa bil för ;D Men annars, ja.. Sen om de håller med orginal låda å drivlina, för lite hårdare körning nån längre stund, det tvivlar jag på.. Vore jag du skulle jag köpt en volvo turbo av äldre modell oavsett om alla andra i familjen har det.. Finns inte mycket annat att välja på om du vill ha lättrimmat å att skiten ska hålla.. Och gör det inte det så är det billiga delar iaf ^^
Stod i nån bilsport tidning om en 140 som hade 240 orginal bakaxel.. Den hade 700hk, å det höll..  Kan tillägga att det var en "strippen bil" så snällt körd va den inte heller. Dock skulle de byta, det säger sig självt, orginal grejjer håller sällan nå bra när man börjar sätta pluver i motorn!
Men för en 3-400 gör det nog det. Undrar dock, vad du har för nytta av så många hästkrafter?
Hmm.. Studerar.. Och bensinen till en 350hk motor när mas gasar?  Skaffa ett arbete, så du har råd att åka.. 950kr/13kr/litern bensin = 73 liter.. typ en full tank.. å om bilen drar 0.8 så kan du göra 91 mil.. Tänk om, det är rådet jag har å ge! Med tanke på att du vill kunna ha den ett tag..
MVH

"Cleant är fint"
46 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
#42
Liemann skrev:
Chill skrev:
Turbo konverterterar man en sådan lär man vell få ut en del kusar? smile

Jo, men då har du inge pengar kvar istället.. Ett turbo kit till en 320-325 kostar i stora drag lika mycket som du har tänkt köpa bil för ;D Men annars, ja.. Sen om de håller med orginal låda å drivlina, för lite hårdare körning nån längre stund, det tvivlar jag på.. Vore jag du skulle jag köpt en volvo turbo av äldre modell oavsett om alla andra i familjen har det.. Finns inte mycket annat att välja på om du vill ha lättrimmat å att skiten ska hålla.. Och gör det inte det så är det billiga delar iaf ^^
Stod i nån bilsport tidning om en 140 som hade 240 orginal bakaxel.. Den hade 700hk, å det höll..  Kan tillägga att det var en "strippen bil" så snällt körd va den inte heller. Dock skulle de byta, det säger sig självt, orginal grejjer håller sällan nå bra när man börjar sätta pluver i motorn!
Men för en 3-400 gör det nog det. Undrar dock, vad du har för nytta av så många hästkrafter?
Hmm.. Studerar.. Och bensinen till en 350hk motor när mas gasar?  Skaffa ett arbete, så du har råd att åka.. 950kr/13kr/litern bensin = 73 liter.. typ en full tank.. å om bilen drar 0.8 så kan du göra 91 mil.. Tänk om, det är rådet jag har å ge! Med tanke på att du vill kunna ha den ett tag..
MVH

okey, jo bensin är dyrt och kommer ju med alla säkerhet att bli ännu dyrare. men jag hade inte tänkt trimma så mkt den senaste tiden kanske. Men när ja endå ska lägga ut en massa pengar på en bil kan det ju va kul å ha kvar den ett tag å veta att om ja skulle få pengar över och ja vill trimma så har jag iafl en bil som håller för det. lite framtids planer med andra ord. ;D
Men tack för alla tips än så länge. smile fortsätt gärna med mer förslag på bilar big_smile


IT-Tekniker
144 Inlägg
26 juli 2006
#43
Static skrev:
audi S2 håller för mycke mos! kolvar o stakar håller för 500+.. sen e dom riktigt fina me smile

öhhh nu trodde du dig själv nästan va? big_smile


2 Inlägg
26 juli 2006
#44
volvo klarar allt!!! kolla bara in kgtrimning.com tex...  volvos b230fk tål mkt..  de håller å de kostar inte alltid för mkt...

raggen går!!!

1 926 Inlägg
26 juli 2006
#45
nissan 200 sx ??

1 639 Inlägg
26 juli 2006
#46
Chill skrev:
Tja! Har en liten fråga. Jag är lite färsk med det här med trimmning å sånt. så min fråga blir då:

-vilka bilar som är lätt trimmade?
-vilka tål att trimmas?
-vilken bil finns det mkt styling/tuning till?

För inte allt för mkt penagar ska man komma upp i 300-400hk, gärna med bra Nm/vrid.  Får inte va allt för dyr heller, orginal bilen exklusive trimm och styling kan få kossta i stora svängar runt 30-50,000 kanske.

//tack på förhand simon

Givetvis nån sportjaps med turbo... Nissan 200, Celica GT-4 finns ju i den prisklassen..

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

272 Inlägg
27 juli 2006
#47
Köp en 2JZ-GTE (supra motor) för 30-35k och stoppa den i en lätt bil. Svårare än så är det inte.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

12 086 Inlägg
27 juli 2006
#48
Jag håller med JonTe, av mina erfarenheter ska du köpa en Saab 9000, du kommer lätt upp i 350-400hk med ganska enkla medel. Motorn verkar va robust som fan dessutom.

Annars kan du ju köpa en Nissan 300ZX, kanske svårt för 50 lök? Men de chippar du till dessa effekter.

Finnjävel
26 Inlägg
27 juli 2006
#49
Till Volkswagen Golf I, II & III (eller vilken som hellst VAG 1.8 motor) finns det mest prylar i världen o redan orginal motor tål massor. Absolut den bästa objekt vad det finns. punkt slut. smile

Chill skrev:

-vilka bilar som är lätt trimmade? Golf
-vilka tål att trimmas? Golf
-vilken bil finns det mkt styling/tuning till? Golf
Senast redigerat av Sergey (27 juli 2006)


43 Inlägg
27 juli 2006
#50
volvo!!!!!!!!!!!!!

luft har man i däcken inte i hjulhusen

Studerande
463 Inlägg
27 juli 2006
#51
JapMax skrev:
Jag håller med JonTe, av mina erfarenheter ska du köpa en Saab 9000, du kommer lätt upp i 350-400hk med ganska enkla medel. Motorn verkar va robust som fan dessutom.

Jag har hört att växellådan inte är lika robust...

Det kanske är utanför din budget, men köp en bil med 1.8t-snurra! Finns hur mycket trim som helst till dem. Dessutom så tycker iaf jag att det, för att det ska vara värt att lägga ner en massa pengar på trim osv, ska vara en bra bil i grunden. Vilket a4, golf mm är, precis som Sergey skrev.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

2 652 Inlägg
27 juli 2006
#52
rek s2 aby motorn ,, 93- , grymt fina motorer . inte många "vanliga" bilar som slår ljudet från en audi turbo 5a.
om du inte hört ljudet förr så kan jag skicka en ljudfil på min audi med ca 300hk ,, helt underbart smile

Finnjävel
26 Inlägg
27 juli 2006
#53
bmw_z skrev:
rek s2 aby motorn ,, 93- , grymt fina motorer . inte många "vanliga" bilar som slår ljudet från en audi turbo 5a.
om du inte hört ljudet förr så kan jag skicka en ljudfil på min audi med ca 300hk ,, helt underbart smile

Sannt... bara min kompressor Vento har roligare ljud wink


2 652 Inlägg
27 juli 2006
#54
Sergey skrev:
bmw_z skrev:
rek s2 aby motorn ,, 93- , grymt fina motorer . inte många "vanliga" bilar som slår ljudet från en audi turbo 5a.
om du inte hört ljudet förr så kan jag skicka en ljudfil på min audi med ca 300hk ,, helt underbart smile

Sannt... bara min kompressor Vento har roligare ljud wink

hehe ok ska vi tävla i bäst motorljud?

12 086 Inlägg
27 juli 2006
#55
response skrev:
JapMax skrev:
Jag håller med JonTe, av mina erfarenheter ska du köpa en Saab 9000, du kommer lätt upp i 350-400hk med ganska enkla medel. Motorn verkar va robust som fan dessutom.

Jag har hört att växellådan inte är lika robust...

Det kanske är utanför din budget, men köp en bil med 1.8t-snurra! Finns hur mycket trim som helst till dem. Dessutom så tycker iaf jag att det, för att det ska vara värt att lägga ner en massa pengar på trim osv, ska vara en bra bil i grunden. Vilket a4, golf mm är, precis som Sergey skrev.

De gäller mest gamla lådorna till og900, de va ju katastrof.. Nya lådorna i 9000 är väl kanske inget att skryta om men är långa vägar från skitlådorna i og900

2 652 Inlägg
27 juli 2006
#56
om du ska ha en snabb bil med ganska mkt hk så köp inget som är framhjulsdrivet ,, antingen bak\4*4 .

prova en s2 är något otroligt fäste vid start + att dom ätr snabba upp till 200 km\h och går en bra bit över 240km\h .

Billackerare
737 Inlägg
27 juli 2006
#57
bmw_z skrev:
om du ska ha en snabb bil med ganska mkt hk så köp inget som är framhjulsdrivet ,, antingen bak\4*4 .

prova en s2 är något otroligt fäste vid start + att dom ätr snabba upp till 200 km\h och går en bra bit över 240km\h .

Och varför inte det??? Det var väl lite halvdumt skrivet tycker jag... hmm

När vi snackar snabb bil.. snackar vi toppfart eller hur snabbt den tar sig dit???
Känns väl ganska ointressant ifall en bil gör 280km/h eller 320km/h speciellt med tanke på att max hastigheten i Sverige är 110km/h (120km/h på vissa sträckor va´?).
Det är väl betydligt intressantare med 0-100km/h och 402m och ev. 201m tider.

Eller är jag ensam om den åsikten?

Corrado VR6R 3.0 Turbo

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
27 juli 2006
#58
får nog hålla med några av de tidigare talarna i denhär tråden, UR-S4 (gamla audi 100 karossen, 2.2 liters turbofemma) lättrimmad, brutal drivlina, tysk bil så styling finns i överflöd. i stort sett oöverträffad vintertid (iaf om man ska se till samtida bilar som inte är stora feta jeepmodeller med fler diffar än cylindrar, men de går ju inget fort ändå, hehe) sedan heller ej att förglömma; de håller en ganska vettig prisnivå (särskilt avanterna, visst visst, kombi kanske inte är så mycket racing, men det går fort trots ryggsäcken, tro mig...) lycka till med bilköpet!  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

8 156 Inlägg
27 juli 2006
#59
Kan du inte satsa på en veteranbil, lätta den lite och stoppa in en monstermotor?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

47 Inlägg
28 juli 2006
#60
N0kan skrev:
sveddan skrev:
Jaa Toyota Supra är byggd för att tåla 800 hk smile

Leta fram en sån för 30-50k så kan du höra av dig, lr förresten skicka PM så köper jag den!

OnT: Hmm en Toyota celica kasnke? Dem kan du hitta riktigt grymma stylekit till, lättrimmade vet jag dock itne om dem är. Men turbo har dem!

varså god en supra för 41000kr å dom går det att stressa duktigt.   
http://www.blocket.se/vi/8704503.htm?ca=6_s   bara att inhandla


Sök