4647
Sök

Kom just på fult annonseringsknep på blocket.se

156 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
visst har du någon gång känt att priset är överskattat på en viss typ av bil? visst skulle det va skönt o behålla dendär extra tusingen i fickan? nu har jag funnit en lösning! wink

exempel:
det finns runt 40 annonser på, vi säger BMW 325i. det genomsnittliga priset på bilen ligger på ca 30000kr, jag vill ha bilen för 15. vad skulle hända om jag la till 5-10 annonser med halverat pris? några lägger jag in för 12, 15 respektive 20 tusen osv.

vad tycker ni om detta, o är detta verkligen mot lagen? big_smile
Senast redigerat av nykomling (24 september 2009)

264 Inlägg
24 september 2009
Det kan du säkert göra. Kanske inte så uppskattat dock smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 september 2009
Haha vilka tankegångar. tongue Att annonsera något du inte har kanske är ett brott? Ingen aning men dålig stil iaf tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
24 september 2009
Blocket skulle bli ganska förstört då.. men de kan ju vara en kul grej och säga åt den som har en bil som du är intresserad av, " eeeh igår kom de in 10 bilar på blocket som kostar hälften av din men jag vill ändå köpa den du har så visst är jag snäll" tongue

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

1 335 Inlägg
24 september 2009
tycker du det är värt att kasta 900kr i sjön på 10 extr annonser så visst tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
24 september 2009
visst skulle det säkert fungera men det är ju moraliskt fel tongue
o sen om de e lagligt o så vette tusan alltså ^^

156 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Niklasw skrev:
Blocket skulle bli ganska förstört då.. men de kan ju vara en kul grej och säga åt den som har en bil som du är intresserad av, " eeeh igår kom de in 10 bilar på blocket som kostar hälften av din men jag vill ändå köpa den du har så visst är jag snäll" tongue

nej nej, det är inte så jag tänker.. ni förstår ju inte er på min djupa tankegång wink jag lägger in 10 annonser under 1 veckas tid ungefär, låter varje inlagd annons vara uppe ca 1,5 vecka sen väntar jag tålmodigt på napp..

eftersom i detta exempel många BMW 325 ligger ute på blocket för under 20 lax, så måste ju resten av omvärlden även tänka som jag att man får inget sållt om man lägger in för mycket över det genomsnittliga värdet!

tror ni det skulle funka?

4 001 Inlägg
24 september 2009
Blockets egna regler förbjuder väl detta?
Sen är det väl förbjudet att annonsera ut något man inte har?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

156 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Blockets egna regler förbjuder väl detta?
Sen är det väl förbjudet att annonsera ut något man inte har?

nja.. det enda jag hittar som skulle vara förbjudet är "Endast ett motorfordon eller bostad per annons: Det är inte tillåtet att lägga in mer än ett motorfordon eller en bostad per annons med undantag för om dessa skall bytas (t.ex. 2 mot 1)."

o vad händer om de kommer på mig? det blir väl liksom ingen rättegång eller så? xD

Fotograf
1 319 Inlägg
24 september 2009
eller så väntar man på att man får råd att köpa den för det priset som folk begär.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 september 2009
Ful och halvmysko idé...

Man får annonsera ut saker som inte finns (dock inte andras saker utan tillåtelse), men inte sälja dom...
Senast redigerat av henke_99 (24 september 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

156 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
henke_99 skrev:
Ful och halvmysko idé...

Man får annonsera ut saker som inte finns (dock inte andras saker utan tillåtelse), men inte sälja dom...

haha jajamen! sen tvärtom, vill man sälja något så lägger du ut 10 annonser som är dyra o den du verkligen vill sälja lägger du in som billigast, om nu konkurrens är mkt hög.

haha men då är det ju bara o annonsera ut då ju! har svårt att tro att detta skulle va lagligt ändå..

104 Inlägg
24 september 2009
Tyvärr är denna metod inget nytt. När suget var stort för BMW X5 lades många fakeannonser in för att pressa priserna. Om det hjälper eller inte vet inte jag.

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 september 2009
mur skrev:
Tyvärr är denna metod inget nytt. När suget var stort för BMW X5 lades många fakeannonser in för att pressa priserna. Om det hjälper eller inte vet inte jag.

Och det var t o m vanligt på den tiden Gula Tidningen gällde. Jag vet flera som gjorde det motsatta när det gällde musikutrustning. De la ut annonser på saker som de ville sälja men till ett högre pris, sedan bort med annonserna, in med nya annonser. Gjorde man detta i ett par månader så kunde man sedan sälja sin pryl betydligt dyrare då det kanske var den enda som fanns till salu just då och upplevdes som "het". Till historien hör ju såklart att Gula Tidningen var gratis att annonsera i.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 september 2009
Olagligt vet jag inte men oetiskt är det, köp bilen till det pris säljaren vill ha+rimligt prut eller titta på en annan (billigare) bil smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
24 september 2009
Fint att som sagt köpa annonser för 900 spänn och sedan går han inte med på ditt bud? Nja inte jag skulle vilja chansa på hehe.

1 754 Inlägg
24 september 2009
Jag hoppas vi slipper folk som gör detta... Skulle nog bara funka på riktigt ovanliga bilar iofs..

Jag kan inget om allt.

156 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
caromania skrev:
mur skrev:

Och det var t o m vanligt på den tiden Gula Tidningen gällde. Jag vet flera som gjorde det motsatta när det gällde musikutrustning. De la ut annonser på saker som de ville sälja men till ett högre pris, sedan bort med annonserna, in med nya annonser. Gjorde man detta i ett par månader så kunde man sedan sälja sin pryl betydligt dyrare då det kanske var den enda som fanns till salu just då och upplevdes som "het". Till historien hör ju såklart att Gula Tidningen var gratis att annonsera i.

hehe ok fan med att man aldrig kan komma på nått nytt.. tror du det funkar egentligen!? i detta fall hade man ju fått lägga in minst 10 annonser under 2 veckors tid o sen se om folket nappar.. skulle vatt kul o testa hehehe

Sök