3956
Sök

minimoto

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
tjena!
ska köpa en minimoto snart men jag hittar inga delar nånstans ingen fakta heller.
nån som vet nåt om dom?
det är en sån kinatillverkad mögsak.
har hört att motorn ska heta 14e eller nåt men jkag hittar inget om den på nätet.
nån som har lust att hjälpa lite??

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Lord
125 Inlägg
7 maj 2006
opeltiffi skrev:
tjena!
ska köpa en minimoto snart men jag hittar inga delar nånstans ingen fakta heller.
nån som vet nåt om dom?
det är en sån kinatillverkad mögsak.
har hört att motorn ska heta 14e eller nåt men jkag hittar inget om den på nätet.
nån som har lust att hjälpa lite??

MDS har ju börjar sälja såna prylkar nu också... Deras leverantör har ju reservdelar, så ett alternativ är att snacka med dom! Good Luck!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

73 Inlägg
7 maj 2006
Finns massa delar, både reserv- och trimdelar på www.superbilligt.se, dock till 14x men det är ungefär samma skit smile

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
ok tack! men vad är det för skillnad på 14e o 14x då?? vill ju gärna veta så man inte köper nåt skit som inte passar:P

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

73 Inlägg
7 maj 2006
Det enda som skiljer är att 14x har en starkare ram, konat sportluftfilter och mönstrade däck tongue så förutom det ska det vara exakt samma grejor.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
jaha ok. men håller motorn bra å sånt eller man får renovera den typ varje dag??

73 Inlägg
7 maj 2006
Tror det ska funka rätt bra tongue jag har en men inte kört mkt med den, och ska sälja den nu.. men jag har iaf inte haft några problem med den, men även om det blir problem är det ingen stor peng man behöver lägga ut för att laga den (:

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
ok tack så mycket!
ska fan bli kul o leka med

Lord
125 Inlägg
7 maj 2006
opeltiffi skrev:
ok tack så mycket!
ska fan bli kul o leka med

Var beredd att skuva utav bara helvete! Allt går sönder på dom dära...

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

2 123 Inlägg
7 maj 2006
www.birkaimport.se
Billigt och bra.
Dom har äkta 14e också ingen kopior eller oseriösa sidor osm säger att dom är äkta.
Har precis alla reservdelar du behöver till vetiga priser.
en ny förgasare till exempel kostar bara 300 kr.

911 Inlägg
7 maj 2006
min kedja går av hela tiden på den jävla minimoton,
ska modda om den till kamremm snart smile
Mitt lilla Projekt får det bli för den dära mini plutten haha
Senast redigerat av zortep (7 maj 2006)

pic up the phone, wazzzaaa

469 Inlägg
"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
köpte den igår o idag e den pajj...
tror inte det är nån superkvalitet på dom faktiskt..
allt pajja när kedjan hoppade o knäckte motorn(!) avgassystemeto ett fäste till motorn..
nån som har varit med om nått liknande??

469 Inlägg
25 maj 2006
opeltiffi skrev:
köpte den igår o idag e den pajj...
tror inte det är nån superkvalitet på dom faktiskt..
allt pajja när kedjan hoppade o knäckte motorn(!) avgassystemeto ett fäste till motorn..
nån som har varit med om nått liknande??

visst går de sönder lite men det som du råkat ut för har varken ghänt för mig eller mina 2 kompisar =/

Ena polaren knäckte kjedjan och drevet fram, kopplingen tar slut rätt snabbt med

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
min gick nog sönder liite väl mycket..
de e fan inte kul när dom pajjar!
men dom e ju inte svårmekade precis...

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
26 maj 2006
hmm hehe bra tråd den här...hade nämligen tänk att köpa en sån där sak o ha bak på bilen big_smilee extremt slö men va fan big_smile
men som de ser ut nu efter att ja har läst de här så blire o köpa en minicross el nåt sånt big_smilebig_smile

"Ijenkligen"
788 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
tror nog dom håller bättre om man inte lånar ut dom till sina jävla idiotsyskon...

Sök