Banan_ skrev:
TenZer skrev:
Banan_ skrev:
Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!
E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...
Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...
Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på
Förstår inte vad problemet med att hålla avstånd till framförvarande bil och lite sammarbete skulle skada?
Att inte släppa in bilar som ska in i högra körfältet vid skyltarnas början är ju bara ren idioti!
Att hela tiden slicka den andre i röven och bromsa, gasa, bromsa, gasa slöar ju bara ner hela kön. Lägg bilen i 1-2an tomgång o håll 1-2 bilars avstånd i kön istället, skulle flyta på så himla mycket bättre.
Att smita före 100 bilar gör att minst 100 personer hamnar en billängd längre bak.
När 100st gör det så tar det lång tid att komma igenom.
Till skillnad mot om alla lade sig i högerfältet när de ser en växande kö, då det hade gått mycket smidigare.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.