Idag fick jag grymt mycket gjort i garaget. Var i garaget redan vad 9 tiden.
Börja dagen med att plasta lite mer förstärkningar på baksidan av bakkjolen samt la ett lager glasfiber på andra sidan av läppen.
Så nu borde det hålla.
Plastad på två sidor nu.
Sen börja jag med att bygga där batterierna ska sitta fast. Tidigare har jag kommit fram till att jag endast skulle få plats med tre batterier i baljan så det var det jag utgick ifårn idag.
Börja med att skära ut en polyuretanskiva som ska ligga i botten av baljan. I skivan skars även ut att upphöjningen till reservhjulet skulle kunna gå genom plattan.
Sen blev det två lager glasfiber på polyurtanskivan.
plattan som batterierna ska stå på.
Sen medans allt härdade gav jag mig på min tjästebil som var skitigare än fan. Efter tvätt och vaxning blev den ganska mycket bättre. Svårt att tro att denna lack har rullat 22 000 mil.
En lack som gått 22 000 mil på 4 år.
Sedan gick jag tillbaka till min bakkjol och började bygga upp så att jag inte ska behöva spackla två ton på bakkjolen.
Idag dämpa vi klart alla dörrarna och sedan monterades dörrarna ihop igen.
Dörrarna ihopmonterade igen
Sen börja ett jävla evighetsprojekt. Innan vi kan dämpa taket så måste den gamla "dämpningen" bort. Det sitter som FAN kan jag bara säga. Enda sättet vi lyckas är att skära bort den och låta limmet sitta kvar.
Evighetsprojekt pågår.
Det var allt för ikväll. Imorgon ska jag ner igen och fortsätta jobba.
Sen börja ett jävla evighetsprojekt. Innan vi kan dämpa taket så måste den gamla "dämpningen" bort. Det sitter som FAN kan jag bara säga. Enda sättet vi lyckas är att skära bort den och låta limmet sitta kvar.