3077
Sök

Låst in nycklarna

4 005 Inlägg
6 oktober 2009
jes skrev:

det där funkar nog bara på amerikanskt SKIT.deras sviktande kvalite på bilarna är skrämmande fyyfan dom är ju sämst.hur fan kan man tycka att amerikanska bilar har bra kvalite.jag har alltid hatat amerikanska bilar och kommer alltid att hata dom.jag blir fan förbannad när jag ser en amerikansk bil.hur någon kan vara så urbota dum i huvet att köpa skiten!!!näe i Tyskland där bygger man bilar .även sverige och japan bygger trevliga vagnar

Kom med några anledningar varför du tycker så och vad du har för slags erfarenhet av det istället för att bara vräka ur dig. Ointressant att läsa annars.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
6 oktober 2009
Denna tråden borde ju låsas då den beskriver hur man låser upp andras bilar om man är ute efter att sno en bil.

Hur svårt kan det vara, krossa en ruta, åk direkt och köp en ny på skroten .. lär kosta lika mycket som en låssmed

Mvh S.Österdahl

260 Inlägg
6 oktober 2009
Nu vet ju inte jag din årsmodell, detta är 1995.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124976/778172_lo59gz.jpg
Senast redigerat av ChristerGustafson (6 oktober 2009)

Nu en Audi A4 -96

582 Inlägg
6 oktober 2009
linuslinje skrev:
jes skrev:

det där funkar nog bara på amerikanskt SKIT.deras sviktande kvalite på bilarna är skrämmande fyyfan dom är ju sämst.hur fan kan man tycka att amerikanska bilar har bra kvalite.jag har alltid hatat amerikanska bilar och kommer alltid att hata dom.jag blir fan förbannad när jag ser en amerikansk bil.hur någon kan vara så urbota dum i huvet att köpa skiten!!!näe i Tyskland där bygger man bilar .även sverige och japan bygger trevliga vagnar

Kom med några anledningar varför du tycker så och vad du har för slags erfarenhet av det istället för att bara vräka ur dig. Ointressant att läsa annars.

har god och lång erfarenhet av amerikanska bilar bla som importör av skiten.det senaste är en god vän till mej som köpt sej en cadillac escalade trots mina uppmaningar.och efter nu 5månader med den nya bilen börjar även han inse vad det är jag försöker förespråka, problem och verkstads besök är vardag för honnom och detta i en premium bil .tekniken härstammar från 50-60talet passform och kvalite på inredning är horribelt listan kan göras lång.det är inte bara denna bil listan kan göras lång.jag säger aldrig något på måfå jag vet vad jag pratar om.

hej

582 Inlägg
6 oktober 2009
Smedhult skrev:
jes skrev:

nån som fått sej för lite?

inga problem på den fronten.vet inte hur utbudet av damer ser ut i årjäng men i stockholm finns det gott om damer som står till förfögande för underteknad men det får man väl inte skriva i jantelagens sverige smile

hej

Med.lem
3 759 Inlägg
6 oktober 2009
Är det så bra att dela med sig av sån här info här?

Inte för att det är hemmligt, men småtjyvar kan säker få ideer..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

mulle mek
679 Inlägg
6 oktober 2009
Mr_EmCom skrev:
Är det så bra att dela med sig av sån här info här?

Inte för att det är hemmligt, men småtjyvar kan säker få ideer..

allt finns  på nätet att hitta iaf så vad spelar det för roll ifall dem hittar det här lr på någon annan hemsida ?  vill man lära sig nått så gör man det  så är det med allting.   på flashback forumet finns allt du kan tänka dig skrivet liksom  och garanterat  på andra sidor också.

Gasar tills det Rasar !!!

987 Inlägg
6 oktober 2009
jes skrev:
hur kan man låsa in nycklarna i bilen förstår inte hur det går till.man låser ju bilen utifrån med nyckel/dosa .vadå satt du i bilen och låste samtidigt som du hoppade ut genom fönstret med rutan på väg upp i auto läget?

Eller som på astran här om dagen, batteriet i dosan tog slut och av någon anledning gick det inte att låsa upp med nyckeln.. ^^

i like it load

260 Inlägg
7 oktober 2009
Hur gick det, har du kommit in i bilen än?

Nu en Audi A4 -96

1 339 Inlägg
7 oktober 2009
jes skrev:
linuslinje skrev:
jes skrev:

har god och lång erfarenhet av amerikanska bilar bla som importör av skiten.det senaste är en god vän till mej som köpt sej en cadillac escalade trots mina uppmaningar.och efter nu 5månader med den nya bilen börjar även han inse vad det är jag försöker förespråka, problem och verkstads besök är vardag för honnom och detta i en premium bil .tekniken härstammar från 50-60talet passform och kvalite på inredning är horribelt listan kan göras lång.det är inte bara denna bil listan kan göras lång.jag säger aldrig något på måfå jag vet vad jag pratar om.

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=586

Den skulle jag INTE vilja köpa iallfall roll

1 353 Inlägg
7 oktober 2009
jes skrev:

Konstigt att Amerikanska bilar har varit först med så gott som alla tekniska framsteg som gjorts inom bilvärlden om dom nu bara gör skit.

There's no replacement for displacement

3 354 Inlägg
7 oktober 2009
Mr_steff skrev:
som assistanskåren bänd ut rutbågen å öppna dörren

Har ungefär gjort så med både nyare v70 o äldre galant bl.a.
bände ut 2-4cm o tog en hårdare ståltråd och fick fiska ut nyckeln. i galanten satt den i tändningslåset. tack o lov var rattlåset i så jag fick ur nyckeln

tacka ägaren som lämnar både huvudnyckel, reservnyckel och hund i bilen wink (galanten)
volvon så var huvudnyckeln inne på felsökning så vi hade bara reserv ett tag
tack o lov skedde detta hemma så man fick inte några konstiga blickar på sig.
Senast redigerat av Seth (7 oktober 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 oktober 2009
pippaaN skrev:
Eller som på astran här om dagen, batteriet i dosan tog slut och av någon anledning gick det inte att låsa upp med nyckeln.. ^^

Been there, done that... Fick skjuts hem av den jag var på besök hos och hämta reservnyckeln.. Tur att det bara var 5 km hem.

Till topic, hade du kommit in i bilen?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 oktober 2009
jes skrev:
inga problem på den fronten.vet inte hur utbudet av damer ser ut i årjäng men i stockholm finns det gott om damer som står till förfögande för underteknad men det får man väl inte skriva i jantelagens sverige smile

Ska ju till en sån kommentar i en tråd om inlåsta bilnycklar.. HAHAHA! 0...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fri fart för ett fritt folk!
14 162 Inlägg
8 oktober 2009
Batta skrev:
jes skrev:

Konstigt att Amerikanska bilar har varit först med så gott som alla tekniska framsteg som gjorts inom bilvärlden om dom nu bara gör skit.

jo dom har gjort riktiga framsteg..eller not..vad är det som är så otroligt som dom kommit på?

dålig kvalite är det enda dom verkligen lyckats med
plastiga tråkiga och pissdålig passform

någon som funnits sen första jänkaren såldes inte ens idag är dom ordenkligt ihopskruvade

Kör fort så hinner inget hända...

582 Inlägg
8 oktober 2009
Growe skrev:
Batta skrev:
jes skrev:

jo dom har gjort riktiga framsteg..eller not..vad är det som är så otroligt som dom kommit på?

dålig kvalite är det enda dom verkligen lyckats med
plastiga tråkiga och pissdålig passform

någon som funnits sen första jänkaren såldes inte ens idag är dom ordenkligt ihopskruvade

word!(på engelska)

hej

Sök