2975
Sök

Kan LMM vara trasig?

13 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Har en 740 gl 90:a som stannade här om dagen...Har monterat ett sportfilter i den och tillslut startade den inte när jag skulle åka iväg, trots att den gick helt felfritt bara 2 timmar tidigare. Så jag gjorde enkla felsökningar och kom fram till att det kan vara så att LMM är trasig, men är ej säker...En lampa lyser på intstrumentpanelen, och det står att det är " fel på avgasreningen" enligt instruktionsboken...Så jag bytte tillbaka till orginalfiltret , även kallad " luftburken" och då gick bilen helt felfritt förutom att lampan fortfarande lyser på panelen...Kan det det vara så att LMM är trasig eller påväg att gå sönder? Eller är det så att lamdasonden är kaputt? Någon som har en aning? Tacksam för svar!

/ MVH

739 Inlägg
4 oktober 2009
de kan va möjligt att lmm är paj de du kan göra med lmm nu är att mäta upp värderna o kolla men ring en volvo Verkstad o kolla.

mvh andreas

34 Inlägg
8 oktober 2009
Du kan också ha igång bilen och rycka ut kontaktstycket till lmm, Bilen bör hoppa till och gå sämre.

Mvh christoffer

250 Inlägg
8 oktober 2009
hade samma problem med min förra 850. Köpte massa nya delar o la ner massa pengar. Visade sig att LMM va vriden åt fel håll. Kolla så att allt sitter som det ska tongue

Sök