4491
Sök

Biexenon Volvo 745 GLE problem

Refined
1 770 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#1
Har fått ett litet problem efter att jag monterat in xenon i vår 745:a.

Utan xenon så står brytaren på mellanläget så kan man ha positionljus och dimljus igång.

Har man den på helt läge så kan man INTE ha halvljus och dimljus samtidigt, men dimljusena tänder sig om du slår på helljuset.

Problemet nu då är att om man ställer brytaren på halvläge så lyser bara position, men sätter man på dimljusena så startar xenonet igen. MEN om man "ljusblinkar" med helljuset då så slocknar dimljusena och och startar inte igen.
Vill man då ha igång dom igen så får man "börja om från noll igen"

När man har den på helläge så fungerar inte dimljuset alls, inte ens på helljus.

Vad kan detta vara för fel?
Hade varit väldigt fint med lite expert hjälp med detta.
Senast redigerat av Zwudda (4 oktober 2009)

Refined
1 770 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
#2
Inte någon som kan ha något tips eller svar på vad det kan vara?

Följ strömmen..
233 Inlägg
7 oktober 2009
#3
Hur har du kopplat in xenon ljuset?

2 924 Inlägg
7 oktober 2009
#4
Låter som kontaktproblem, ex dålig jordanslutning.

~ Life is short, have FUN! ~

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
#5
peegee skrev:
Låter som kontaktproblem, ex dålig jordanslutning.

Så att t.ex. leta utt en "ny" jordpunkt så skulle detta problemet kunna lösas?
Det hade varit förbannat smidigt isf smile

8 156 Inlägg
8 oktober 2009
#6
Lägg upp ett kopplingsschema?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
#7
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27308/779593_2uma26.jpg
Koppling

Båda orginal H4 kontakterna andvänds inte. Har även prövat att byta från vänster till höger kontakt.
Kan det vara problem med att båda ballasterna är jordade PLUS orginalkontakten som man sätter ihop med xenonet?

Skogskonsult
214 Inlägg
9 oktober 2009
#8
Verkar logiskt att det blir så, troligen är det spärren för att skydda så att dim+halv inte ska funka men hel+dim gör. Detta verkar styras med hjälp att ett relä som sitter på jordsidan i volvos elsystem?
man får nog försöka hitta en punkt före all "skit" till halvljuset att ta ström till xenon reläet.

Refined
1 770 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
#9
Låter krångligt. Kanske bara lättare helt enkelt att dra nya kablar utan relä till dimljusena...


Sök