2802
Sök

Nissan primera får Turbo

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
#41
vadå liten:P större än den du hade. hehe

2 230 Inlägg
17 oktober 2009
#42
kungen_haglund skrev:
vadå liten:P större än den du hade. hehe

du missade " tecknet va? tongue jag menade att du har stor snurra ska bli kul å se då den är i å hu rdu löser placeringen av kylarna wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
#43
de ska nog gå utan problem;) hehe

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
#44
jälva pissa att man inte tänker före man gör nått nu får ja göra om allt me min wg igen sad inte skoj men men gör om gör rätt sånt e livet:P snart ny vecka hoppas mina pakningar kommer så snabbt som möjligt.





https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/785294_36srst.jpg
mm så här såg mitt wg mek ut:P bara att kapa sönder de igen då




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/785296_mewgmg.jpg
så här blir hela turbo boet när de e klart;) blankt å fint i början:P vet inte om ja ska linda grenröret eller inte? vad säger ni?

2 230 Inlägg
19 oktober 2009
#45
klart du ska linda även DP för att leda bort värmen från motor rummet  smile men ska du ha kompressorhuset åt det där hållet? tongue  men satan så fint det ser ut big_smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
#46
ja du jag vet inte hur ja ska sätta dit de än:P måste sätta på toppen och sen motera allt så ja ser hur de ska ihop och få de att passa, tongue

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
#47
ja hur ja ska få de att passa me den tubon här de vetifan:P får nog ta å vänta med de till ja fått i motorn i bilen igen..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/785917_0jx2tp.jpg
ja får nog ha turbon så här på motorn för att allt ska passa eller så får ja nog göra en egen Dp
Senast redigerat av kungen_haglund (19 oktober 2009)

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#48
hej hej hallå alla glada idag har ja bara monterat dit min nippel till oljereturen och plockat av fräderbenen fram och rengjort motorrummet, lite bilder kommer också såklart;)



https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/786592_pwm8ki.jpg
oj oj va fint de blir när man gör de själv wink blir en slang från turbon ner dit sen..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/786596_g9n7ne.jpg
här har vi ett sunkigt fjäderben med bromsskiva ska bli annat sen;) sänkningsfjädrar och borrade sport skivor



https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/786597_no95bs.jpg
blir nog lite färggladare sen när de e klart

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#49
hehe du får inte fega bara börja skruva istället för å leka med sminka som du å gubben gör:P

261 Inlägg
20 oktober 2009
#50
Ser bra ut!
Ska bli kul att se hur du löser utrymmet för den stora snäckan!big_smile

Besök gärna mitt Ke70 driftingprojekt

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#51
aa allt går å lösa;) vad skulle problemet vara?tongue hehe

2 230 Inlägg
20 oktober 2009
#52
ska ju bli ett under att då det att passa hehe smile men det är bra man vågar chansa för ser jävligt fint ut smile men ett tips är att du vänder kompressorhuset uppåt så få rdu lite mer plats framför smile annars vette fan vart du ska få plats med kylarn wink
eller hur du tänkt dig tongue hehe  men fan har ud redan bytt kolvar å sånt? tongue inge bilder alls på det?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#53
nä ja skruvade bara på toppen för att få en uppfattning hur grenrör å turbo blir när de är på... så de är av nu igen:P väntar fortfarande på lager och paknningar..

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
#54
får väl uppdatera lite;) idag började ja renovera fjäderbenen så de ska bli som nytt wink hehe




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/787418_ebsq2z.jpg
här har vi ett stag till fjäderbenet i orört utseende kommer bilder imorgon när de e rört;)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/787423_gzdich.jpg
nytt vs gammalt skit

1 513 Inlägg
22 oktober 2009
#55
en liten fråga bara såg din oljeretur hur stor e den invändigt???


allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
#56
menar du hålet ja borrade eller hålet i nipplen?

allt med motor e skoj:D
247 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
#57
idag har de blivit renovering av de högra fjäderbenet målat å fint..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/787783_fxa7pk.jpg
måste ju slipa "lite" innan man målar:P hade de inte varit rostigt på övre och undre delen så hade jag bara klarlackat dom så;)



https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/787784_hw8xkc.jpg
ny målat å fint




https://www1.garaget.org/gallery/archive/73701/787785_kvqkqp.jpg
rött ska de va

Med.lem
3 759 Inlägg
23 oktober 2009
#58
Ang oljereturen, jag regarade också på det. Det finns en liten regel som säger att invädiga måttet MÅSTE vara minst 16mm, helst uppåt 20mm för att bli bra flöde.


http://i184.photobucket.com/albums/x57/Coffe_S13/P3170015small-1.jpg

Är inte ett dugg intresserad av nissan, specielt inte dom framhjulsdrivna bilarna, men detta ska följas med nöje smile

MVH mcom

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

KUNG
441 Inlägg
23 oktober 2009
#59
As roligt bygge... smile  När du är klar får du turbo konvertera tjejens almera..... big_smile


849 Inlägg
23 oktober 2009
#60
Angående det där med oljereturen så kanske den kan vara för lite, du ska ha dubbel så stor retur som inlopp, men sen kör du väl en kullagrad turbo? som inte behöver alls lika mycket olja då dom inte behöver samma typ av olje film.
och då antar jag att du kommer köra med någon typ av strypning till olje inloppet, vilket i sin tur kommer betyda att du inte kommer behöva ha så stor oljeretur ändå smile

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu


Sök