3138
Sök

6.5" högtalare i hatthyllan på en Volvo 850 glt -97

15 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Ska sätta i ett par 6.5" i hatthyllan bak i hatthyllan. Hur skall man lättast göra?

Försökte få ut hatthyllan men det ville sig inte. Tog bort clipsen bakom ryggstödet men sen sitter det ju ett fäste i mitten för bältet. ska man skruva av det med och hur funkar det med bromslampan som sitter intill bakrutan?

Eller ska man borra hål på plats? Ska man då bara skära bort tyget, borra ett hål och sen såga ett litet hål bara eller?

Tänkte ha 6.5orna i bakdörren men de var lite för stora så tänkte ta dem i hyllan istället. Hur stor är skillnaden på  6.5" och 6x9 högtalare ljudmässigt?

15 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
ingen?

12 Inlägg
11 oktober 2009
Om ja fattade min bilhandlare rätt så kan du spela mer klart me
ett par runda högtalare än me ovala.
Men ovala spelar ju bra de me.
Körde me ett par dls 7*10 i hatthyllan
på min transa am ja hade rockade mkt

12 Inlägg
6 november 2009
Om jag inte är helt ute och cyklar så ska det vara färdiga hål för 6.5" i hatthyllan? Sticksågen fram och fixa till hatthyllan, den är inte alls svår att komma igenom. Själv har jag varit dum nog att såga lite i plåten för att få ner mina 6x9", mds xxl. Söker du lite på gorg så finns det trådar för just montering av 6x9" i hatthyllan.

Bältesfästet behöver man inte ta bort, dock sitter bromslampan jobbigt. Jag själv tröttnade på att inte få loss skiten och drog bara tills fästet från hatthyllan som går bakom gav med sig.

Vill du göra det lätt för dig så bör du välja 6.5". Är du villig att lägga ner lite tid och kärlek så kan du fixa med 6x9"..

Sök