Har bara ägt en bil som har under 170hk och den kör min mor, min första bil var en Dodge Ram 1500 Daytona. I dagsläget äger jag enbart bilar med över 200hk och kör ca 5-6000mil per år som privatbilist samt säkert lika många i jobbet. Enda olyckan jag varit med om innefattade det farligaste som finns i trafiken, en tant i en liten röd bil, antar hon fick in backen istället för 1'an eller något. Hon backade in i mig när jag stod parkerad, tur var ju att hon bara hade 3 parkeringsruter att korsa innan hon small in i mig så att hon inte hann få upp så mycket fart...
Har råkat ut för i princip allt i trafiken, kört det mesta då jag har alfabetet på körkortet, blåst på med blåljus som militärpolis, men det jag kommit fram till på de 6 år jag har haft körkort är att ja visst, unga killar kör oftast lite galnare än andra, men man borde fan ha en "körkorts skola" var 10'nde år eller något. En ung kille som kostar försäkringsbolagen pengar i form av plåtskador är en sak, men andra idioter som inte kan hantera sina fordon är mycket värre! Rondeller, behöver jag säga mera? Blinkar ut genom hela rondellen, stannar för att lämna företräde till fordon som ska in i rondellen... Trevligt när man bromsat in 60 ton last att upptäcka att en idiot står stilla i rondellen väntandes på att du ska köra in...
Om man vill ha och har råd till (att äga) en effektstark bil, köp en, kör som alla andra, 120-150 på 110 vägar osv och var snäppet tryggare än de andra vid omkörningar. Ser inget fel i det, enda jag kan påpeka är att lämna alkoholen utanför...
Kan tillägga att jag i dagsläget kör en M5'a 09'a som tjänstebil och en Audi S5'a privat, samt en Doge Ram 1500 SRT10 för att köra matkassarna från ICA.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.