2756
Sök

Varningslampa i s40-96 en bil med ett kryss över + besiktning?

Yrkeschaufför
165 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Tjena, det började lysa en varningslampa, en bil med ett kryss över och i instruktionsboken står det att det har att göra med bilens låssystem typ. Men alla lås, centrallås osv fungerar.. Är det verkstad nästa eller?

Sen undrar jag om man kan besiktiga om spolarvätske lampan lyser, är fullt med vätska men den vill inte slockna, eller kan man släcka den på något vis?

När jag ändå gjort en tråd, är det någon som vet vad det kan kosta att byta bussningar i växellådan på en verkstad? Jag vågar inte göra det själv tongue Om inte någon har en utförlig guide smile

Tacksam för svar smile

1 043 Inlägg
20 oktober 2009
Startar bilen?
Spolarlampan får lysa.
Vilka bussningar, till växelföraren eller?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
20 oktober 2009
Angående bussningarna där, är det för att spaken känns sladdrig/slapp i växlingarna du ska byta ?
Dom är så från fabrik då det sitter Renault låda på den modellen du har tyvärr.

Autotech

Yrkeschaufför
165 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
A bilen startar och går klockrent! Ang bussningar, det är spaken som som är slapp som en slak pen*s går att lägga i trean utan att koppla och ettan måste man typ slå i för den e skit seg hmm

189 Inlägg
21 oktober 2009
Hade liknade problem i min s40 från 96 jag bytte bussningarna i stången mellan växelspaken och växellådan och problemet försvann. big_smile Hade även samma problem med spolarlampan den slocnade dock effter ett tag.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

2 Inlägg
29 december 2009
"Hade liknade problem i min s40 från 96 jag bytte bussningarna i stången mellan växelspaken och växellådan och problemet försvann.  Hade även samma problem med spolarlampan den slocnade dock effter ett tag".

Får man fråga om det var svårt att byta och vart köpte du bussningen ?

1 043 Inlägg
30 december 2009
Det är inte så svårt men allt sitter ju under bilen.
Bussningar och ringar köper du på Volvo.

Sök