3894
Sök

Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
MrEricsson skrev:
förövrigt så äre blitt nå arnevajse med bilfan den kan gå som nya 9 av 10 gånger men 10 gången så får den för sig gå normalt bara tvärdö och vägra gå igång sen efter 1 par min så funkar den igen:S hänt 2 gånger nu börjar bli lite less?

nån aning om vad som kan va arne vajse?

Om den är tvärdöd så är det huvudreläet, men går startmotorn och det så är det reläet till soppapumpen.

startmotorn går allt är precis som de ska va sen slockanar den helt bara står och tuggar hade man haft soppa och ingen gnista så hade de ju luktat soppa som satan men de gör de inte när den dör sen vips funkar den som ny bara så där 1 tag värkar typ enbart hända när den är varm/ gått 1 tag

löser sig nog iaf stör mig nått så frukansvärt då man pendlar till jobbet då man definitift inte vågrar dra ut med den till sthml

steena  skrev:
Det blev en volvo ändå

japp runt och kollade på så mkt celicor alla va typ skräp i 20 tusen krs klassen så och bara för de är ovanliga bilar tror alla de är guld värda även fast de är skroten nästa..

så får bli volvos vill man ha en lite roligare sommar bil får man köpa en volvo med turbo ..
de vet man håller bra mkt bättre än bra många andra märken..
så får bli volvo tills man kilar vidare big_smile "nyare modeller vart efter"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 oktober 2009
Vad gav du för din 850 GLT? smile Letar själv efter en med samma utrustning o miltal som din typ! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Memme skrev:
Vad gav du för din 850 GLT? smile Letar själv efter en med samma utrustning o miltal som din typ! smile

13000 nybesiktigad

de så antar de ligger runt där omkring jag va lite krävande på nybes så . stog mellan denna lr 740 så blev denna "jag hatar 740" 

och då är bilen stort sett felfri
rövvärme som inte funka sen några dagar senare började den dö förmodligen för de inte får soppa som den ska som marlboroman sa

helt klart skyssta bilar för den prisklassen .

Volvo for life
571 Inlägg
27 oktober 2009
MrEricsson skrev:
Memme skrev:

13000 nybesiktigad

de så antar de ligger runt där omkring jag va lite krävande på nybes så . stog mellan denna lr 740 så blev denna "jag hatar 740" 

rövvärme som inte funka sen några dagar senare började den dö förmodligen för de inte får soppa som den ska som marlboroman sa

Ja det är sjysta bilar, finns inget värden i dom alls bara. Inte dom tidiga innan -95 iaf, med 4 bult och gamla optiken.

Volvo for life

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 oktober 2009
Är sugen på en 92-94 ´för min Honda. Men har hört att dessa ska ha mkt problem med El,centrallåset,spindelleder å koppling/låda? å att ABS slutar funka vid 30000 ?? :o

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
steena skrev:
MrEricsson skrev:
Memme skrev:

13000 nybesiktigad

Ja det är sjysta bilar, finns inget värden i dom alls bara. Inte dom tidiga innan -95 iaf, med 4 bult och gamla optiken.

finns ju inge värden i gammla bilar alls spec inte saab men gämför man alla gammla volvos som är nybes med seriöst pris så ligger ju dom 10-20 k med /utan turbo tex 850is 940is osv
man payar ju inte samma pengar för tex en 240/740 vilket 8 av 10 personer som har dess bilar tror de oxå är guld värda..
Memme  skrev:
Är sugen på en 92-94 ´för min Honda. Men har hört att dessa ska ha mkt problem med El,centrallåset,spindelleder å koppling/låda? å att ABS slutar funka vid 30000 ?? :o

ingen aning allt mitt funkar iaf förutom rövvärmen nybes utan anmärkning så skulle spindelleder osv va dåliga står de ju alltid där..
tycker vlådan känns som en helt ny bil / koppling när man är van med 940is  "dock ej testat m90"
så köper du en nybes så har du nog inte mkt och oroa dig över

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Update Nr:1
Då va det dags för trådens Första uppadete
pratat med brossan om xtra ljus då alla lastbils chaffisar är mörkrädda har jag märkt. så blir typ såna han har på sin 240. 3 st sim 100 watt till och börja med
så de kommer vilken dag som helst uppdate på
sen måndag blire volvo får de kolla vad som är arne vajse tror de är 2 saker luft i systemet lr soppa relät
då de tidgare ägarna böt bränsle filter på den kan ju vart nån klåpare som gjort de vad vet jag?

sen en liten film jag hur bilen är / serut så folk får lite perspektiv sen klippt in i slutet hur han är när han fuckar ur sig och lever sitt eget liv.

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1652458.jpg

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1652459.jpg'
måste även skaffa ny lampa till mätarna funderar på blå byta till blå färg då? vad tycks om de?
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1652460.jpg
min första bil med fungerande bältes störare / min nya 12 mpixel kamera istället för mobilen man hade i förra tråden

Volvo for life
571 Inlägg
27 oktober 2009
Jag skulle nog ännu köpt en 740i nu till vintern smile

Volvo for life

1 585 Inlägg
27 oktober 2009
Sweet med en liten update smile Kommer bli nice med ett par extraljus på bilen sen. Tycker du ska byta till blåa lampor i instrumenthuset kommer göra samma sak på min sen.

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Sweet med en liten update smile Kommer bli nice med ett par extraljus på bilen sen. Tycker du ska byta till blåa lampor i instrumenthuset kommer göra samma sak på min sen.

jepp .. lika bra och ta blåa och byta på 1 gång så alla är nya samtidigt tror ja

Trucker
1 220 Inlägg
27 oktober 2009
om du ändå ska bort med mätarhuset då har du ju världens changs å byta till den stora färddatorn smile sitter ju bara i 2 clips typ så nu är det bara du tar å far i väg på nån skrot och letar upp en så! och lägg gärna upp mycket bilder på hur du byter allt dvs från demontering av instrumentbrädelock till slutgiltigt resultat typ som en bra guide! smile

Vissa är bara bättre än andra!

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
om du ändå ska bort med mätarhuset då har du ju världens changs å byta till den stora färddatorn smile sitter ju bara i 2 clips typ så nu är det bara du tar å far i väg på nån skrot och letar upp en så! och lägg gärna upp mycket bilder på hur du byter allt dvs från demontering av instrumentbrädelock till slutgiltigt resultat typ som en bra guide! smile

borde vell gå och göra som på 940is bort med plast skiten ovanför pedalerna sen komma åt allt bakom mätarna utan och plocka bort nå mer kan ju inte va mer än 3-4 st lamp socklar?
satan vad du gillar volvos färdator då;) ..har lärt mig en sak sen jag körde saab alla färdatorer ljuger vad jag förstått så är inte äns de färdatorerna i nya volvosarna spec pålitliga heller?
så de lär ju inte va så biliga på skroten / massa jobb för inget spec igentligen?

Trucker
1 220 Inlägg
27 oktober 2009
haha lite volvo galning är man väl tongue tyckter mín färddator stämde väldigt bra iaf
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp här ser du vart skruvarna sitter för att ta bort instrumentbräde locket och instrumenthuset då du ska byta färg i det oxå va?

Vissa är bara bättre än andra!

5 650 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
haha lite volvo galning är man väl tongue tyckter mín färddator stämde väldigt bra iaf
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp här ser du vart skruvarna sitter för att ta bort instrumentbräde locket och instrumenthuset då du ska byta färg i det oxå va?

jag tänkte mera ta de underifrån som på 940 måste vell gå?

får se om de blir byta färg eller inte bestämt mig annars äre ju bara 1 lampa som är släckt får se hure ser ut när man kommer under där

2 638 Inlägg
27 oktober 2009
Trevligt med lite updates, ska bli kul att se hur det blir med extraljusen sen smile

5 650 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Trevligt med lite updates, ska bli kul att se hur det blir med extraljusen sen smile

jepp alltid skoj när de händer nått

Sådär ja nu fick man helg lite tidigare än man räknat med i morrn blire iväg och handla extra ljus 3 st sim  sen 100w lampor sen även 3watts lampor  sen ev även dioder till  mätarna

kankse lite mer kommer nog bli en hel del prylar / en mega uppdate gämfört mot tidigare tråd

5 650 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Då va de dags för en tilll uppdate då idag hade man sån tur man va ledig så man kunde handla lite prylar
blev 3 st extra ljus Sim regskylts hållare för dem med plats för 3 . diverse lampor .

blir montera dem imorrn när man köpte lite kablar oså vet inte hur mkt som behövs då de finns fördraget i bilen redan om de funkar lr ej vette fan men de märks ju ..

Sen blev de även nya Wii sport till wii så man har lite och göra när man inte sitter här=D haha=D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/792146_wjk7im.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/792148_qteuoj.jpg

sen har jag bestämt mig de simons sport system jag vill ha blir nästa månad big_smile

Elektriker/Montör
534 Inlägg
29 oktober 2009
MrEricsson skrev:
pratat med brossan om xtra ljus då alla lastbils chaffisar är mörkrädda har jag märkt. så blir typ såna han har på sin 240. 3 st sim 100 watt till och börja med
sen måndag blire volvo får de kolla vad som är arne vajse tror de är 2 saker luft i systemet lr soppa relät
då de tidgare ägarna böt bränsle filter på den kan ju vart nån klåpare som gjort de vad vet jag?

sen en liten film jag hur bilen är / serut så folk får lite perspektiv sen klippt in i slutet hur han är när han fuckar ur sig och lever sitt eget liv.

http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652458.jpg

http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652459.jpg'
måste även skaffa ny lampa till mätarna funderar på blå byta till blå färg då? vad tycks om de?
http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652460.jpg
min första bil med fungerande bältes störare / min nya 12 mpixel kamera istället för mobilen man hade i förra tråden

Kan nästan garantera att det är sopparelät det är fel på. Hade exakt samma på min glt 92:a. En liten kall-lödning inne i relät. Tar ca 2 min att laga. Hoppas det ordnar sig för dig.
Kol Projekt iaf..

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

5 650 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Robbin_V90 skrev:
MrEricsson skrev:

http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652458.jpg

http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652459.jpg'
http://www1.garaget.org/archive/27/2682 … 652460.jpg

Kan nästan garantera att det är sopparelät det är fel på. Hade exakt samma på min glt 92:a. En liten kall-lödning inne i relät. Tar ca 2 min att laga. Hoppas det ordnar sig för dig.
Kol Projekt iaf..

har mina aningar om de och enligt volvo kunde de va en hel del så känns dumt coh göra nått innan den vart på volvo

big_smile

5 650 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
va ute nyss och kollade lite för extraljus pusslet som man tänkte hålla på med i eftermidda "ja blir idag då de är eftermidnatt nu"
fanns 2 st original kopplingar som funkar man lär ju få 2 av extraljusen funka diret typ sen får man vell skarva på nr 3 på nått vänster. sen funderar ja på fall man ska sno el från dimljusen till parkerings ljusen i dom så när dim fram är på lyser "glimisarna" i extra ljusen med..

Sök