2991
Sök

Volvo 740 Turbo startar ej

77 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#1
Har startproblem med min volvo 740 tic -88 b230et motorn,den får fram bensin,och gnista får den samt går runt som den ska på startmotorn ,en annan sak är att det luktar starkt bensin från motoroljan, nån som vet ?hmm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 oktober 2009
#2
Swaerd skrev:
Har startproblem med min volvo 740 tic -88 b230et motorn,den får fram bensin,och gnista får den samt går runt som den ska på startmotorn ,en annan sak är att det luktar starkt bensin från motoroljan, nån som vet ?hmm

testa kompet + testa med startgas

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

77 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#3
Har nu komptestat den och det visar jämna och fina värden,startgas har jag med provat,dock är luftmassomätaren urkopplad för att den är trasig,behövs den för att starta?

508 Inlägg
29 oktober 2009
#4
sitter svänghjulet rätt? om du haft ner det menar jag...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 oktober 2009
#5
Swaerd skrev:
Har nu komptestat den och det visar jämna och fina värden,startgas har jag med provat,dock är luftmassomätaren urkopplad för att den är trasig,behövs den för att starta?

byt den å åter kom sen om du fortfarande har problem

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Rättvikarn
142 Inlägg
29 oktober 2009
#6
Luktar bensin från olja? Då måste den ju trycka ut bensinen någon stans, tex topplocks packning...

Hade in en 740 icke turbo som inte starta först. sen sköt verkstadschefen topppackningen för de vart för högt tryck i motorn då oljenivån var på tok för hög. typ 70% bensin i oljan.   Boven var Bränsletrycksregulatorn

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 oktober 2009
#7
kamremmen har säkert hoppat.. kontrollera inställningarna


13 Inlägg
14 november 2009
#8
Hur pinsamt det än låter....men vad menas med att Komptesta bilen? tongue


21 761 Inlägg
14 november 2009
#9
Man tar ur ett tändstift och ansluter en kompressionsmätare (tryckmätare) till hålet för tändstiftet, sedan kör man startmotorn ett par sekunder så att trycket i cylindern byggs upp. På så sätt ser man om cylindern verkar vara i bra skick, är tex trycket betydligt lägre än det angivna värdet så kan någon tätning eller ventil vara dålig.

Innan testet görs så kopplar man först bort tändningen så att inte motorn kan starta. smile


Sök