3966
Sök

740 turbo vill inte starta.. bränsle problem

1 335 Inlägg
26 november 2009
#61
Givaren på sprängkåpan är hallgivaren wink
Hittat spridarrelät?

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#62
OphanWitehall skrev:
Givaren på sprängkåpan är hallgivaren wink
Hittat spridarrelät?

tyckte ja läste nånstanns att man hade antingen eller?..

nope ska ut å kolla då ja fått svar på det ang givaren:P


1 335 Inlägg
26 november 2009
#63
Ska börja med att rätta mig själv. Givaren i sprängkåpan är impulsgivaren. Jag har ingen sådan på min då den mäter i fördelaren ist.
http://catalog.meca.se/Upload/images_web/Bosch_6/F0986280401.jpg
Senast redigerat av OphanWitehall (26 november 2009)

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#64
oki men ja ser en givare på sprängkåpan emd 2kablar.. då ha ja ingen i fördelaren dÅ?


1 335 Inlägg
26 november 2009
#65
icklas skrev:
oki men ja ser en givare på sprängkåpan emd 2kablar.. då ha ja ingen i fördelaren dÅ?

Nej då har du troligen ingen i fördelaren.
Du kan ta loss givaren från sprängkåpan och mäta den med en multimeter så ser du om den är trasig.

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#66
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:
oki men ja ser en givare på sprängkåpan emd 2kablar.. då ha ja ingen i fördelaren dÅ?

Nej då har du troligen ingen i fördelaren.
Du kan ta loss givaren från sprängkåpan och mäta den med en multimeter så ser du om den är trasig.

ah jag får göra det , men det verkar inte vara "bara"


1 335 Inlägg
26 november 2009
#67
icklas skrev:
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:
oki men ja ser en givare på sprängkåpan emd 2kablar.. då ha ja ingen i fördelaren dÅ?

Nej då har du troligen ingen i fördelaren.
Du kan ta loss givaren från sprängkåpan och mäta den med en multimeter så ser du om den är trasig.

ah jag får göra det , men det verkar inte vara "bara"

Brukar inte vara något större problem att ta loss givaren wink
Varförsiktig med kabeln bara då vissa av dessa givare innehåller fiberoptik och kan lätt brytas söder om dom är till åren...

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#68
hur mäter man om givaren är trasig då?.. ska den sitta kvar eller kan man ta loss den helt.. hur gör man?


539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#69
åt vilket håll ska man dra givarna? har lossat dom 2st insektskruvarna å prova dragit åt alla håll men den rubbar sig inte..


1 335 Inlägg
26 november 2009
#70
icklas skrev:
hur mäter man om givaren är trasig då?.. ska den sitta kvar eller kan man ta loss den helt.. hur gör man?

Ta loss givaren helt när du mäter den. kolla bara om du har ström igenom den. Hör för mig att det bara är att dra den rätt upp ur hålet. Längesedan jag hade loss någon sån där nu.

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#71
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:
hur mäter man om givaren är trasig då?.. ska den sitta kvar eller kan man ta loss den helt.. hur gör man?

Ta loss givaren helt när du mäter den. kolla bara om du har ström igenom den. Hör för mig att det bara är att dra den rätt upp ur hålet. Längesedan jag hade loss någon sån där nu.

oki rakt upp alltså.. får ut å vässa nyporna nu då.. nu ska skiten upp....


1 335 Inlägg
27 november 2009
#72
icklas skrev:
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:
hur mäter man om givaren är trasig då?.. ska den sitta kvar eller kan man ta loss den helt.. hur gör man?

Ta loss givaren helt när du mäter den. kolla bara om du har ström igenom den. Hör för mig att det bara är att dra den rätt upp ur hålet. Längesedan jag hade loss någon sån där nu.

oki rakt upp alltså.. får ut å vässa nyporna nu då.. nu ska skiten upp....

Fått loss den? tongue

539 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#73
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:
OphanWitehall skrev:

Ta loss givaren helt när du mäter den. kolla bara om du har ström igenom den. Hör för mig att det bara är att dra den rätt upp ur hålet. Längesedan jag hade loss någon sån där nu.

oki rakt upp alltså.. får ut å vässa nyporna nu då.. nu ska skiten upp....

Fått loss den? tongue

hej, nej det ville absolut inte lossna!.. DOCK så äre lite pinsamt att berätta att bilen starta efter att kollat säkringarna en sista gång.. det va en säkring till pumpen som va trasig fast tråden såg hel ut.. fick mäta med multimeter...

så nu startar bilen men varvar bara upp till 1200varv en kort stund sen dör den.. gasar man till dör den på en gång..

vad kan detta bero på?


539 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#74
Nya stift och tändkablar men felet kvarstår.. denstartar går nån sekund sen dör den.. gasar man tvärdör den..

kan det va klaffmätaren (lmm)? fast borde man inte se om klaffen reagerar om man gasar till då?
Senast redigerat av icklas (29 november 2009)


539 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#75
Jag har provat att koppla ur lmm men blir ingen skillnad..

kan det va den som är boven?


Lights out.
124 Inlägg
29 november 2009
#76
Tror jag har en gammal svettig lmm hemma du kan få pröva med, ring mig...

6 Inlägg
29 november 2009
#77
icklas skrev:
OphanWitehall skrev:
icklas skrev:

oki rakt upp alltså.. får ut å vässa nyporna nu då.. nu ska skiten upp....

Fått loss den? tongue

hej, nej det ville absolut inte lossna!.. DOCK så äre lite pinsamt att berätta att bilen starta efter att kollat säkringarna en sista gång.. det va en säkring till pumpen som va trasig fast tråden såg hel ut.. fick mäta med multimeter...

så nu startar bilen men varvar bara upp till 1200varv en kort stund sen dör den.. gasar man till dör den på en gång..

vad kan detta bero på?

'








Prova och byt ut brensle relät så kankse d fungerar d gjorde det för mej hade samma problem med min 760.

539 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#78
geforce skrev:
icklas skrev:
OphanWitehall skrev:
Fått loss den? tongue

hej, nej det ville absolut inte lossna!.. DOCK så äre lite pinsamt att berätta att bilen starta efter att kollat säkringarna en sista gång.. det va en säkring till pumpen som va trasig fast tråden såg hel ut.. fick mäta med multimeter...

så nu startar bilen men varvar bara upp till 1200varv en kort stund sen dör den.. gasar man till dör den på en gång..

vad kan detta bero på?

Prova och byt ut brensle relät så kankse d fungerar d gjorde det för mej hade samma problem med min 760.

det sitter ett helt nytt bränslepumps relä..
Senast redigerat av icklas (29 november 2009)


184 Inlägg
29 november 2009
#79
hade du bytt fördelar locket?  polarens 740 va likadan  starta och dog     de va överslag i fördelar locket

539 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#80
saab_power_900 skrev:
hade du bytt fördelar locket?  polarens 740 va likadan  starta och dog     de va överslag i fördelar locket

nej, det har ja inte gjort. ja får byta det då:)



Sök