3733
Sök

Bastryck i s40, bort med plastkåpan i baksätet?

26 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Tjena!
Har skaffat mig en s40 sedan-modell, och jag har precis monterat in mitt ljud.
Det jag märker är att mycket av ljudet/trycket inte kommer in i cupen, kanske just för att baksätet isolerar så bra som det gör. Och där den egentliga skidluckan ska vara så sitter det en plastkåpa, vilket jag tycker är väldigt konstigt.
Jag vill alltså ha bort denna plastkåpan för att få in mer ljud i kupén, fast det verkar inte va de lättaste.
Det verkar som att jag måste ha sönder de 2 små hållarna för nackstödet, som sitter på kåpan, för att få bort den. Jag vill helst inte göra detta, eftersom jag gärna vill kunna sätta dit nackstödet igen.
Finns det ett sätt att få av kåpan utan att ha sönder hållarna?
MVH

392 Inlägg
27 november 2009
Har samma problem. Även om du får bort plastkåpan så får du skära hål i tyget baktill.

Jag monterade bort orginalhögtalarna i hatthyllan så luften har fritt fram där, gör stor skillnad, dock bara en temporär lösning.

26 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
striper skrev:
Har samma problem. Även om du får bort plastkåpan så får du skära hål i tyget baktill.

Jag monterade bort orginalhögtalarna i hatthyllan så luften har fritt fram där, gör stor skillnad, dock bara en temporär lösning.

Ja ok. Tyget baktill har jag inget emot att skära sönder, däremot att ha sönder plastkåpan elr hållarna till nackstödet är något jag vill undvika. Vet du om man kan få av plastkåpan utan att ha sönder något?

392 Inlägg
27 november 2009
AliasLinux2 skrev:
striper skrev:

Ja ok. Tyget baktill har jag inget emot att skära sönder, däremot att ha sönder plastkåpan elr hållarna till nackstödet är något jag vill undvika. Vet du om man kan få av plastkåpan utan att ha sönder något?

Nej det vet jag inte. Men om man känner med handen över tyget där bak så tycker jag att det känns som att det skulle kunna ta loss den från det hållet. Dock har jag inte testat. Det finns dragkedja på kanten av ryggstödet, vilket du ser om du fäller ngn av dem. Testa att öppna där o se hur det ser ut.

Kan tyvärr inte ge dig några konkreta tips, fösöker själv lösa det ;P

26 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
striper skrev:
AliasLinux2 skrev:
striper skrev:

Nej det vet jag inte. Men om man känner med handen över tyget där bak så tycker jag att det känns som att det skulle kunna ta loss den från det hållet. Dock har jag inte testat. Det finns dragkedja på kanten av ryggstödet, vilket du ser om du fäller ngn av dem. Testa att öppna där o se hur det ser ut.

Kan tyvärr inte ge dig några konkreta tips, fösöker själv lösa det ;P

Mm, jag ska titta närmare på detta smile
Nån annan som vet?

Sök