2819
Sök

Köpråd, Köpa "Sportbil"

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Men jag tror nog att de kommer bli en ren bakhjulsdriven bil. Så nu är de nog mellan Supran MKIV och Skyline R33 GT-R som de står..

Och ska man se på utseende så är supran snyggare original är vad skylinen är original.

Sen är de väl ca 50 HK mer i supran, men de kanske kvittar.

Är de nån som har erfarenhet dessa två bilar och vad som är bra och dåligt mellan dom?

//Sebastian

7 120 Inlägg
28 november 2009
R33 GT-R är 4WD och har lika mkt hk som Supra. Du tänker nog på R33 GTS-T och då är Supra bättre tongue

9 108 Inlägg
28 november 2009
Kan man leva med högerstyrd importräjser så hade jag valt Supra MKIV alla dagar i veckan om jag haft en budget på 150-200k. Själv värderar jag komfort, baksäte och lastutrymme rätt högt så importräjsers finns inte på min karta för tillfället men drömma går ju smile

Har åkt med och kört både R-33 GTS och Supra MKIV och som sagt.. Supra alla dagar i veckan men det är mycket smaksak också, bilarna är ganska likvärdiga fast på olika sätt (flummigt?)

587 Inlägg
28 november 2009
jag hade valt en evo6. sportbilens egenskaper vad gäller fart , väghållning och bromsar och så får man en användbar bil med fyra dörrar och plats för folk i.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
28 november 2009
Supran

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
R33 GT-R är 4WD och har lika mkt hk som Supra. Du tänker nog på R33 GTS-T och då är Supra bättre tongue

Javisst fan GT-R är ju 4WD, Jo de lutar åt supran nu.

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Kan man leva med högerstyrd importräjser så hade jag valt Supra MKIV alla dagar i veckan om jag haft en budget på 150-200k. Själv värderar jag komfort, baksäte och lastutrymme rätt högt så importräjsers finns inte på min karta för tillfället men drömma går ju smile

Har åkt med och kört både R-33 GTS och Supra MKIV och som sagt.. Supra alla dagar i veckan men det är mycket smaksak också, bilarna är ganska likvärdiga fast på olika sätt (flummigt?)

Ja men högerstyrning går nog att vänja sig med. Ja då förstår jag att du inte väljer en supra för lastutrymme och baksäte:P

Själv så ska jag bara ha en ren leksak till somrarna:P

För mig när jag ser en Skyline R33 så är de lite mycket svensson bils utseende... Därför så står supran nu på top.

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Supran

Lutar åt den nu...

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Visst skulle de grymt med en Skyline R34 GT-R -02 eller nya GT-R 09- :p

Men då pratar vi bra mycket mera pengar! Så de är inte aktuellt.

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Har du kollat på Silvia S15? Tveklöst den snyggaste bilen japanerna har byggt. Är själv inne på att köpa en sån

Ja dom är inte fula dom heller. Har inte titta så mycket på dom men jag vet att de finns några här på garaget. Vet dock inte hur lätta dom är o få tag på ?

NissanMotorsport
28 november 2009
850heden skrev:
CarpeDiem skrev:
Jag skulle helst undvika "riskokare" som i dag är bara plast.

Kan rekommendera dig en Audi om det är turbo och fyrhjulsdrift (Quattro) du vill ha. Trimvänliga, går bra och är lättmekade.

//CarpeDiem wink

Ja de är verkligen inga bilar jag hade tänkte på, RS2 är ju riktigt snygga bilar.

vadå säga emot sig själv? du säger själv att du är inne på en supra, men du vägrar köpa en riskokare? hm

Meister
6 763 Inlägg
28 november 2009
850heden skrev:
camaro67 skrev:
Har du kollat på Silvia S15? Tveklöst den snyggaste bilen japanerna har byggt. Är själv inne på att köpa en sån

Ja dom är inte fula dom heller. Har inte titta så mycket på dom men jag vet att de finns några här på garaget. Vet dock inte hur lätta dom är o få tag på ?

Finns några på blocket. Annars blir det att importera ifrån englan eller japan.
England - http://www.pistonheads.com/sales/
Japan - http://www.tradecarview.com/
Företag som importerar från både japan och england - http://www.japcity.com/

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
850heden skrev:
camaro67 skrev:

Finns några på blocket. Annars blir det att importera ifrån englan eller japan.
England - http://www.pistonheads.com/sales/
Japan - http://www.tradecarview.com/
Företag som importerar från både japan och england - http://www.japcity.com/

Okej! Tack ska kolla upp de.

557 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
850heden skrev:
CarpeDiem skrev:

Kan rekommendera dig en Audi om det är turbo och fyrhjulsdrift (Quattro) du vill ha. Trimvänliga, går bra och är lättmekade.

//CarpeDiem wink

Ja de är verkligen inga bilar jag hade tänkte på, RS2 är ju riktigt snygga bilar.

vadå säga emot sig själv? du säger själv att du är inne på en supra, men du vägrar köpa en riskokare? hm

Jag syfta på att jag inte hade tänkt på titta Audi och liknande bilar. Jag har inget emot riskokare.

46 Inlägg
28 november 2009
En BMW E90 335? Eller en BMW E30 325 som du bygger turbo på för 200000 tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2009
Turbomatte skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Altså det här med att dom bara i gjorda i plast?

Senast jag kollade var audi och bmws stötfångare med gjorda i plast, även vingarna och spoilers. Samma på dom japanska.

Blir så förbannat trött på folk som säger att japsare bara är plast, det är ju minst lika mycket plast på tyskar.

Men det är skillnad på plast och plast, en japansk plåtbit känns sladdrigare än en tysk plastbit. Inte ens Lexus, Infiniti och liknande lyxbilar känns överdrivet gedigna även om de åtminstone är bättre än standardbilarna. Är lite småtråkigt att hpppa in i en Lexus för 600k och hitta samma kvalitetskänsla som i en Golf V...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
28 november 2009
Rquired skrev:
Turbomatte skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Senast jag kollade var audi och bmws stötfångare med gjorda i plast, även vingarna och spoilers. Samma på dom japanska.

Blir så förbannat trött på folk som säger att japsare bara är plast, det är ju minst lika mycket plast på tyskar.

Men det är skillnad på plast och plast, en japansk plåtbit känns sladdrigare än en tysk plastbit. Inte ens Lexus, Infiniti och liknande lyxbilar känns överdrivet gedigna även om de åtminstone är bättre än standardbilarna. Är lite småtråkigt att hpppa in i en Lexus för 600k och hitta samma kvalitetskänsla som i en Golf V...

Senast jag kollade som använde bmw och toyota samma sorts plast till sina bilar.

Visst att japsarna känns lite plastigare än bmw men den senaste lexus rx450h kändes mer gedigen i uppbyggnaden än nya gt,n som förövrigt är en underbar bil, men japsarna är inte långt ifrån nu.

3år till så är dom ikapp.

NissanMotorsport
28 november 2009
850heden skrev:
MIG1408 skrev:
850heden skrev:

Jag syfta på att jag inte hade tänkt på titta Audi och liknande bilar. Jag har inget emot riskokare.

Aha sorry, missuppfatta det hela då..

Meister
6 763 Inlägg
28 november 2009
Rquired skrev:
Turbomatte skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Men vad får man betala för motsvarande mercedes eller bmw?

Sök