4395
Sök

Ojämn gång vid gaspådrag.

20 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hej.
Har en Nissan primera gt från 98. När jag gasar på, säg 2/3 av fullgas så får jag känslan av att bilen accelererar ojämnt. Har bytt tändstift och olja nyligen men det var ingen skillad. Så jag tänker att det kan vara soppafiltret som kanske behövs bytas, även tändkablarna kanske kunde vara en ide att byta.
Vad tror ni?
En följdfråga är då om ett högflödes filter är ngn ide? T.ex nuke performance. Även sk. Racing tändkablar? Har k&n filter insats, nytt extraktorrör, och 2'5" sportsystem hela vägen. En sportkat är på väg så fort besiktningen är gjord. Vad tror ni? Orginal lr eftermarknads saker?
Sen har jag även hittat en fuelrail som också ska passa, onödig den också kanske?

Tack på förhand!

74 Inlägg
10 december 2009
köpte nyligen vinterbil, hade oxå prolemet med ryckig gång vid accelaration, böt tändstift, rotor, fördelarlock blev mycket bättre men tyckte ändå att de var något vid högre varatal. böt tillsist tändkablar samt tändspole. problemet borta:) Lycka till...

20 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Det får väl kanske bli nya kablar till att börja med. Men eftermarknads kr inte? Gärna svar angående fuelrail och filter?

431 Inlägg
10 december 2009
Hej.

Köp en RedLine SI1  och slå i.. kör sedan 1-2 tankar..
Sen byter du soppa filter.

Dvs. om det är nått fel på "bränslesidan"

/ Snigel

Sök