Igår skulle jag skjutsa hem en kompis efter en skogspromenad. Gled upp i hans hemområde & åker förbi en skola i lagsstadgade 30 km/h (klockan var runt lunch) TROR INTE FAN ATT DET KOMMER EN JÄVLA IDIOT & KÖR OM? Det jävla kräket tar sedan & kör in i ett bostadsområde & parkerar bilen. Dum som man var så åkte man ju inte efter & ifrågasatte hans handlande! FAN VAD SNE MAN BLIR! Är det någon hastighet som jag respekterar så är det 30km/h utanför skolor osv.
Måtte den jäveln dö av tarmvred eller pungbråck eller nåt sånt!
Ja sånt e lite störande faktiskt... Man blir sugen på att markera, men man kan ju inte agera privatpolis heller. Bara hoppas att dom inte lyckas köra på (elller ihjäl) någon när dom drar så där. Blev oxå omkörd på 30 sträcka i skymd vänsterböj i onsdags. Vederbörande skulle bara in på Bensinmacken längre fram dessutom. Jag hoppades ju att han hade brottom till nån som va sjuk eller nåt, men nej då....
ja som sagt....de e ju bara TOTALT IDIOTISKT att köra för fort på sådana vägar....och att sedan köra om.... man kan ju undra va han hade för fel i huvet....idioter finns överallt, tyvärr
Vafan 30 km/h finns just där av en viktig anledning? Jag hatar när man kommer in i ett sånt område och saktar ner till 30 så måste folk alltid klistra sig fast i arslet och pressa...
måste erkänna , har kört 70km/h på en 30 väg men det var för att brorsan hade fått hamnat i chock (hjärt-problem) körde 140km/h på 50 väg innan men vid skolan bromsade jag ner , i det läget sket jag i körkortet men saktade iaf ner vid skolan PGA barnen
måste erkänna , har kört 70km/h på en 30 väg men det var för att brorsan hade fått hamnat i chock (hjärt-problem) körde 140km/h på 50 väg innan men vid skolan bromsade jag ner , i det läget sket jag i körkortet men saktade iaf ner vid skolan PGA barnen
Det är ändå lite skillnad. Du skulle inte hem & onanera eller något annat lika irrelevant..
Kom på en 50 väg och bakom mig kom de upp en vit volvo med en kille i 40års åldern, bredvid sig hade han ett barn. Jag saktar ner vid ett övergångsställe för att släppa över 2 barn. Gissa vem som börjar en omkörning när jag saktar in....! Som tur är hinner han tvärnita när barnen är halvvägs över gatan! Tänk om han hade kört ihjäl 2st barn med sin unge bredvid sig!! Vissa borde inte ha körkort!!
Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
farsan råkade ut för en lite udda sak.. Han blev omkörd av en POLIS på övergångställe utanfö en skolan på våren. På andra sidan mot skolan ligger en badplats.. Där blev han omkörd av tidigare nämnd polis utan blåljus eller ngt.. mitt på dagen.. Då blir man riktigt sne när man får höra sånt..
Igår skulle jag skjutsa hem en kompis efter en skogspromenad. Gled upp i hans hemområde & åker förbi en skola i lagsstadgade 30 km/h (klockan var runt lunch) TROR INTE FAN ATT DET KOMMER EN JÄVLA IDIOT & KÖR OM? Det jävla kräket tar sedan & kör in i ett bostadsområde & parkerar bilen. Dum som man var så åkte man ju inte efter & ifrågasatte hans handlande! FAN VAD SNE MAN BLIR! Är det någon hastighet som jag respekterar så är det 30km/h utanför skolor osv.
Måtte den jäveln dö av tarmvred eller pungbråck eller nåt sånt!
Håller med dig.. e det någon hastighetsbegränsning man bryr sig om e det 30 km/h...
många här gillar att trimma och köra fort men verkar som vissa tar ett visst ansvar iaf! att köra race eller 70km/h på en 30 väg dessutom vid övergångsställe/skola är fan det dummaste man kan göra.ska man köra fort eller "Leka" testa acc eller toppfart ska det ske på en lite mer avsides väg utan andra trafikanter man ska ge fan i att leka med andras liv!
har man en jääävligt bra anledning som t.ex Mr_Jetta hade då kan jag acceptera att köra fort på 30 sträcka men aldrig annars är ju bara helvetiskt dumt!
som sagt sätt upp dom där fartkamerorna på 30 sträckorna istället.. är ju där dom verkligen behövs..
Samma här.. Dock hann jag inte det då jeppen redan långt innan han var i närheten av mig gått ut i andra körriktningen.. Nästa gång ska jag visa lite civilkurage, Jag ska åka efter & fråga vad det var bra för! Vet ej varför jag inte gjorde det denna gång.
en kompis till min sambo dog pga. en annan som inte kunde acceptera hastigheten utan körde om i en kurva med skymd sikt.. föraren som gjorde omkörningen överlevde... men inte den som han mötte... alla kör inte som gudar.. men försök visa hänsyn iaf.
en kompis till min sambo dog pga. en annan som inte kunde acceptera hastigheten utan körde om i en kurva med skymd sikt.. föraren som gjorde omkörningen överlevde... men inte den som han mötte... alla kör inte som gudar.. men försök visa hänsyn iaf.
precis men många tror dom kan köra som gudar ska gör allt samtidigt som dom kör helst samtidigt som dom kör fort....att köra ihjäl sig själv är en sak men att köra ihjäl andra är förjävligt!