joelimmo skrev:
riktigt kul projekt ! detta kommer följas
Försöker göra de så roligt som möjligt
Jadu ska försöka bli klar med version 1.0 om ca en månad enligt deadline. Men säg 2 för säkerhets skull
_Fredrik skrev:
Ser bra ut
Fortsätt i samma stil med svetsarbetena osv
Tackar. Kommer att fortsätta i samma stil med svetsarna kanske till och med seriösare. Kolla updaten så förstår du nog.
alexm- skrev:
fy fan vilket jobb du lägger ner, blir ju sugen att börja göra detta på min 240 men blir nog till vintern.
kommer att följa detta bygget
Jo de blev lite mer jobb än vad jag hade räknat med... Men men de blir ju riktigt seriöst nu. Jadu, tycker nog du ska vänta tills vintern för nu börjar man få myrer i gasfoten.
UPDATE då.
Köpt mig lite mätare.
Sen lite plåt. Den bockade plåten har farsan gjort. är 20mmx20mm och är 2mm resten är klockerholm. Inte jättebra passform på tvärbalkarna men hoppas de är bättre med tröskeln
Sen kapade jag bort balken och golvet.
Sen kapade jag bort mer dålig plåt. Kapde så att innertröskel, golv och den nya plåtbiten skulle forma ett T så man endast behöver en svets för att få ihop dem.
Seriöst? Ja de tycker jag.
Jobbigt? Ja men de är de värt
Nya plåten där. Påbörjad helsvets efter att man punktat dit den rätt
Sen har vi "städat" garaget också. Saaben och clion fick gå till skrot. Lite synd på saaben tycker jag. Va ju inte jättedålig och nya dämpare runt om och nytt avgas. Men men har varken tid eller plats
Helsvetsat 90 profilen. Sen kapat bort lite mer rost och punktat dit en plåt.
Plåten som ska dit. Syns väldigt dåligt men den har många bockar och är inte så platt irl.
Ditpunktad och börjat helsvetsa. Som synes så är de en trippelbock där jag borrat lite. Därför ser de förjäligt ut där och hade ingen som kunde fixa ett mothåll medans jag slog...
Sedan helsvetsades allt. Har dock ingen bild. Men de lär synas innifrån sen om nån vill ha bevis
Började med tvärbalken. Den va för bred där nere så fick klippa bort ca 7mm på varje sida.
Sen hände de något konstigt. De blev liksom en massa hål i balken. Lättad? Jadä
Sen vart den lite kort där den skulle ligga emot den längsgående balken så de fick jag fixa...
Ni ser ju skillnaden och hur mycket jag fick bocka om den.
Sen störde jag mig SÅ JÄ*LA mycke på att ljuset från lysrören sken rakt ner på glaset inni hjälmen vilket gjorde att man knappt såg något. Löste de såhär. Ska popnita dit den senare. Nu är de ju inte så seriöst.
Tvärbalken ditpunktad
Helsvetsad. Sen va de visst inga hål kvar heller. Fyllde upp dem med svets så nu sitter nog balken
Sen började jag gå frammåt. Mer än att kapa ur lite hann jag inte. Och batterierna i kamean tog slut precis efter detta kortet.
Mer kommer nog i helgen. Ska iväg till garaget nu så kan nog hända att de blir en update om nån dag. Kanske ikväll till och med