1994
Sök

100126: SPYKER köper SAAB - 100223: Affären helt avslutad

128 Inlägg
26 januari 2010
De bästa hade vart att Kia köper Saab... för dom bilarna säljer som smör tongue

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.

956 Inlägg
26 januari 2010
turboforssen skrev:
på med  spyker märken på alla era s##bar nu

Om du sätter dit Geely på din;)

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 januari 2010
Glader9991 skrev:
turboforssen skrev:

hehehe tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

38 Inlägg
26 januari 2010
Då var det klart. GM har lämnat ett pressmeddelande som bekräftar att Spyker köper Saab.
Senast redigerat av JLG (26 januari 2010)

Saab4ever

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2010
Glader9991 skrev:
turboforssen skrev:

det gör jag gladligen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 januari 2010
JLG skrev:
Då var det klart. GM har lämnat ett pressmeddelande som bekräftar att Spyker köper Saab.

Flera olika sidor hänvisar till ett pressmeddelande från GM, men ingen tycks kunna hänvisa till pressmeddelandet.

Skoj va? smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

22 Inlägg
26 januari 2010
Det nye navnet SAAB-SPYKER Automobile! big_smile

http://i652.photobucket.com/albums/uu249/TheSaabHirsch/101_saab_logo_1967_1974.jpg
http://i652.photobucket.com/albums/uu249/TheSaabHirsch/Spyker-C8-Spyder-T-Logo-1024x768.jpg
Senast redigerat av TheNorwegianStig (26 januari 2010)

2 924 Inlägg
26 januari 2010
TurbOla skrev:
JLG skrev:

Flera olika sidor hänvisar till ett pressmeddelande från GM, men ingen tycks kunna hänvisa till pressmeddelandet.

Skoj va? smile

Jasså... Här är det;
http://media.gm.com/content/media/us/en … /0126_saab

~ Life is short, have FUN! ~

876 Inlägg
26 januari 2010
TurbOla skrev:
JLG skrev:

Skoj va? smile

ledsen nu? smile
http://media.gm.com/content/media/us/en … /0126_saab

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 januari 2010
Äntligen slipper vi de äckliga amerikanarna som bara sabbat liven för folket i trollhättan i ett bra tag nu!

22 Inlägg
26 januari 2010
Senast redigerat av TheNorwegianStig (26 januari 2010)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 januari 2010
Detta trodde jag aldrig men fan va kul ändå.

Återstår dock å se vad som händer härnäst men märket lever ju kvar en stund till iaf.

Och som sagt tidigare snart kommer väll alla "Spyker edition" bilarna smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 januari 2010

Nej, bara bra att någon hittade det jag ville ha fram, googlade på bl.a. GM sells Saab men fick inget napp. smile

2 924 Inlägg
26 januari 2010
TurbOla skrev:

Nej, bara bra att någon hittade det jag ville ha fram, googlade på bl.a. GM sells Saab men fick inget napp. smile

Så "ingen" är du wink

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 januari 2010
peegee skrev:
Så "ingen" är du wink

Nä, men det dyker upp 311 trådar samtidigt om att Saab köps upp av Spyker på Garaget, men inte en enda ger källhänvisning till något bättre än SVT, Expressen eller Aftonbladet typ... förrän nu. tongue

2 924 Inlägg
26 januari 2010
Funkiee skrev:
Äntligen slipper vi de äckliga amerikanarna som bara sabbat liven för folket i trollhättan i ett bra tag nu!

Dessvärre inte helt på många år...

876 Inlägg
26 januari 2010
aronL skrev:
Är de detta som kallas för "saabtråden"`?

se till att uppdatera namnet då ffs!

Som jag tog upp i min andra tråd som tyvärr blev låst så tog jag upp att saab tyvärr får leva kvar nu, som de ser ur sad

Citerar mig själv: "Alltså jag blir så ARG när de ska daltas med detta undermåliga "bilbyggare" som kallar sig för saab.

Nu då de äntligen ser ut att ha gått i graven, så ska nå florence nightingale komma och rädda företaget....

inte nog med att saab inte kan göra bilar, de skrämmer även bort kunder som tänkt köpa en volvo t.ex

om en så pass dålig bil som saab kommer från sverige så kan väl inte volvo vara nå mkt bättre? tänker nog en del...

alltså, många har varit rädda för att köpa en volvo just pga den undermåliga bilen saab också kommer från de lilla lilla landet...."

kan du vara mer specifik på vad som är dåligt?

2 271 Inlägg
26 januari 2010
aronL skrev:
Är de detta som kallas för "saabtråden"`?

se till att uppdatera namnet då ffs!

Som jag tog upp i min andra tråd som tyvärr blev låst så tog jag upp att saab tyvärr får leva kvar nu, som de ser ur sad

Citerar mig själv: "Alltså jag blir så ARG när de ska daltas med detta undermåliga "bilbyggare" som kallar sig för saab.

Nu då de äntligen ser ut att ha gått i graven, så ska nå florence nightingale komma och rädda företaget....

inte nog med att saab inte kan göra bilar, de skrämmer även bort kunder som tänkt köpa en volvo t.ex

om en så pass dålig bil som saab kommer från sverige så kan väl inte volvo vara nå mkt bättre? tänker nog en del...

alltså, många har varit rädda för att köpa en volvo just pga den undermåliga bilen saab också kommer från de lilla lilla landet...."

Troll...

Sök