Men om sensorn är kass så skulle den ju inte starta alls enligt ditt tidigare inlägg...Bilen startar ju men stannar sedan...
Jag TROR så här: Kolla relä 30 först, "bättra på lödningarna", detta kostar "gratis". Sedan är det hugget som stucket om det är spolen eller vevaxelsensorn, men jag skulle nog chansa på vevaxelsensorn först. Naturligtvis skall man läsa av felkoderna innan man byter vevaxelsensorn, men de ger upp förr eller senare, allihop. Samma sak med tändspolen, även de ger upp, förr eller senare, e därför jag åker omkring med en reserv spole i bagageluckan*haha*. Tändspole byter man på tio min även i full snöstorm, vevaxelsensorn är det mer jobb med då den sitter jävligt till bakom oljefiltret typ...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure