Nya bilar, varför framhjulsdrivna?

Moparboy440
5 januari 2010 · 4 682 Inlägg

BrajjAxx skrev:
Hur vet du min definition på gamla bilar, jag kanske menar innan 1900-talet?
Många damer som inte ens vet att deras gamla bil är bakhjulsdriven, på vintern så kör vissa precis som att det inte var halt för de vet inte vilka risker det finns. Om du gör det med till exempel en 740 så är det livsfarligt...

Fanns även fwd "bilar" före 1900-talet också om du nu vill gå tillbaks ända dit, men dom var ju snarare motoriserade hästdroskor som är helt ojämförbara med dagens bilar.
Visst finns det gamla tanter som inte ska ha körkort, men de flesta har nog vett att köra efter sin egen förmåga och gasar inte på i kurvorna som vissa gör roll .

BrajjAxx 040 RedLine
5 januari 2010 · 1 219 Inlägg

Moparboy440 skrev:

BrajjAxx skrev:
Hur vet du min definition på gamla bilar, jag kanske menar innan 1900-talet?
Många damer som inte ens vet att deras gamla bil är bakhjulsdriven, på vintern så kör vissa precis som att det inte var halt för de vet inte vilka risker det finns. Om du gör det med till exempel en 740 så är det livsfarligt...

Fanns även fwd "bilar" före 1900-talet också om du nu vill gå tillbaks ända dit, men dom var ju snarare motoriserade hästdroskor som är helt ojämförbara med dagens bilar.
Visst finns det gamla tanter som inte ska ha körkort, men de flesta har nog vett att köra efter sin egen förmåga och gasar inte på i kurvorna som vissa gör roll .

Ja jo, men menar mest det att det är mycket mycket lättare att få sladd på en bakhjulsdriven bil än en framhjulsdriven, många vet inte ens om bilen är bakhjulsdriven eller framhjulsdriven.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Fokikongo
5 januari 2010 · 14 Inlägg

Kört mycket av vardera och kan inte säga vad är bäst. Du har lika kul med bådadera om du kan...  men nya bilar har väl lite bättre vägegenskaper med alla hjälpmedel bakom ratten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang