2782
Sök

Koppla ljud, dra kabeln till batteriet saab 9-3 -98

4 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Hej och godkväll, börjar med att säga att jag är nybörjare på det här med ljudbygge och uppskattar all sorts hjälp!. Jag köpte nyligen en baslåda och slutsteg, och kablarna är i ordning gjorda och klara att dra från slutsteget, men haken är den att jag har inte en aning om hur jag ska dra kabeln från därbak till batteriet, hittar inget hål att dra igenom under huven, och vet inte riktig vart jag kan borra heller, så är i stort behov av lite expert hjälp om det finns några sånna där ute nu :).

Sedan undrar jag även om man förlorar några viktiga funktioner om man byter stereo? har hört att något med abs, och lite andra enheter går via stereon, och allt det där med bussar och dylikt, har även köpt en ny stereo men vågar inte pilla med det, vill inte förstöra något. Att göra fel kan bli dyrt =/

Hör gärna av er snarast!, god fortsättning på året!
Senast redigerat av beifeldtarn (2 januari 2010)

6 558 Inlägg
2 januari 2010
+ kabeln drar du under säkrings dosan på förar-sidan i motor rummet lätta säk.dosan så hittar du en gummi genomföring där ... sen me byte av huvud-enhet så är det bara att byta smile nu är du en bit påvägen iaf

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

4 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Ska kolla på det smile tack så jätte mycket

66 Inlägg
8 maj 2011
Jag har samma problem, är det bara att lossa säkringsdosan och sen är den där? men vart kommer den från andra hållet?

6 558 Inlägg
8 maj 2011
Knutten92 skrev:
Jag har samma problem, är det bara att lossa säkringsdosan och sen är den där? men vart kommer den från andra hållet?

i torped väggen under ratten.... ta bort plasten som sitter under ratten ...

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

66 Inlägg
9 maj 2011
Okej, ska kolla och se om jag hittar hur det funkar big_smile tack

Sök