4002
Sök

Försäkra bilen på pappa?

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Kolla vesta. Dem har alltid vart bra när jag har ringt dem.

* Voff voff *
10 736 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:

Det tråkiga med Vesta är att dom numera ENDAST försäkrar dig, din bil eller ditt hem om du är kund hos Nordea!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Brådhis skrev:
Juvakka skrev:

Det tråkiga med Vesta är att dom numera ENDAST försäkrar dig, din bil eller ditt hem om du är kund hos Nordea!

//Brådhis

Synd. Vilken tur att man är det då big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile
Senast redigerat av Juvakka (12 januari 2010)

2 982 Inlägg
12 januari 2010
Googla vesta o även i detta forum. Varning!

1 697 Inlägg
12 januari 2010
Vadå varning?

2 982 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:
Vadå varning?

om du läser hela mitt inlägg så förstår du.

Fattig student
1 282 Inlägg
12 januari 2010
Han verkade ju inte ens kunna köra bil om man kollar hur många olyckor han har varit inblandad i, tur att vi som inte skenförsäkrar slapp betala den bilen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Yellow bug!
1 640 Inlägg
12 januari 2010
Karlzzon The One skrev:
har man inte råd med försäkringen har man inte råd med bilen

Hörrudu, tänk efter lite innan du skriver något..

Skulle på min JETTA från -89 betala närmare 3500 på ett helår för TRAFIK. På annan ägare 1200:-. Och detta enbart över vintern..

Det handlar verkligen inte om att jag inte har råd, utan att jag inte tänker betala ett sådant överpris.

Tror nog fler känner detsamma, så ge fan i att dra alla över en kam.. Det finns fler anledningar än att man inte har råd..

När jag var inblandad i en olycka med Passat -01 som stod skriven på mamma, så var det inga problem. Fått ut den ersättning jag velat ha. Och även där var det en fråga om att jag inte tänker betala ett sjukt överpris för att vissa (läs: de flesta) i min åldersgrupp inte kan köra..
Senast redigerat av Edil_ (12 januari 2010)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
12 januari 2010
Brådhis skrev:
Juvakka skrev:

//Brådhis

Är det inte bara att man får förmånligare pris om man är Nordea-kund? Jag har iaf fått offert även om jag svarat nej på frågan om jag är kund hos Nordea?! Det var iofs i November så dom kanske har en ny policy för i år?

/Mattias

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 januari 2010
Det där var ju billigt! en 740gl -90 skulle kosta 7500 på mig, och en opel astra 1,6 med 75hk skulle kosta... hör och häpna... 8000! så kom inte och säg att man köper för dyra bilar... bägge var bilar för 5000kr. Visst köper man en bmw m3 och en klagar på försäkringen då är man fel ute IMO men du kpmmer ju inte undan även om du väljer riktigt billiga skitbilar...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

* Voff voff *
10 736 Inlägg
12 januari 2010
matteeee skrev:
Brådhis skrev:
Juvakka skrev:

//Brådhis

Är det inte bara att man får förmånligare pris om man är Nordea-kund? Jag har iaf fått offert även om jag svarat nej på frågan om jag är kund hos Nordea?! Det var iofs i November så dom kanske har en ny policy för i år?

Nej... Numera tar dom endast emot kunder som oxå är kunder hos Nordea!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
12 januari 2010
Läs avtalen i era försäkringsbrev nogrannare innan ni börjar försäkra bilar på era föräldrar.

För övrigt så är det inte bilens värde som bestämmer primen på trafikförsäkringen. Det är hur stor risk det är att bilen och dess ägare krockar. Då trafikförsäkringen aldrig täcker skador i eget fordon. Dom skador som man beräknar att pengarna ska räcka till är andra fordon + SJUKVÅRD. gatlyktor. ner körda skyltar. staket med mera.

Vet ni för övrigt vad det kostar att behandla en person efter en allvarlig trafikolycka? Kan säga att man kan förmodligen köpa sig både en och annan Porsche eller M3a för dom pengarna utan problem.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

249 Inlägg
12 januari 2010
När jag var inblandad i en olycka med Passat -01 som stod skriven på mamma, så var det inga problem. Fått ut den ersättning jag velat ha. Och även där var det en fråga om att jag inte tänker betala ett sjukt överpris för att vissa (läs: de flesta) i min åldersgrupp inte kan köra..

Hahaha..

och det säger killen som krockade, humor..
Senast redigerat av 85an (12 januari 2010)

4 005 Inlägg
12 januari 2010
85an skrev:

Hahaha..

hahahha

Self p0wned

4 005 Inlägg
12 januari 2010
Borde man inte växa upp och betala för sina egna saker än att leva på/genom sina föräldrar?

Banditer, det är vad ni är! smile

956 Inlägg
12 januari 2010
Min kostar 14 000 i trafik för mig på de billigaste stället.
3000 i helförsäkring på mamma på det billigaste stället.

7 120 Inlägg
12 januari 2010
Jag har inte riktigt koll på detta, men jag står som ägare på bilen (underårig ägare står det i papprena. tongue) och betalar "endast" 10 000 om året för helförsäkring. Men det kanske höjs när jag får körkort/fyller 18?

<3 Japs
680 Inlägg
12 januari 2010
85an skrev:

Hahaha..

Och vem F*N säger att det var HAN som orsakade olyckan? Bara för att det är 10st inblandade bilar
i en olycka behöver inte det betyda att ALLA orsakat den! Sjukt dum kommentar, rent ut sagt...tänk
på vad du skriver innan du skriver det.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Sök