4293
Sök

Slutsteg som slår ifrån till Protect hela tiden, fel?!

17 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Hej!

Har ett nytt JBL GTO 75.4 steg ett 4-kanaligt steg på 4x104W om jag inte mins fel..

gick in på BRL o sa att jag ville ha en baslåda med kräm i som skulle lira ihop med steget.. de rekomenderade en GAS 123PRO 12".. som jag köpte!

De sa exakt hur ja skulle koppla...

åker hem kopplar i allt.. o då kommer felet..

steget är igång nån sekund.. sen slår den av till "protect".. sen igång igen ¤glappar¤ typ
när basen börjar slå..

Va kan det va för fel.. antar att de har nått med ström eller jord?!

MVH

286 Inlägg
23 maj 2006
Zenki skrev:
Hej!

Har ett nytt JBL GTO 75.4 steg ett 4-kanaligt steg på 4x104W om jag inte mins fel..

gick in på BRL o sa att jag ville ha en baslåda med kräm i som skulle lira ihop med steget.. de rekomenderade en GAS 123PRO 12".. som jag köpte!

De sa exakt hur ja skulle koppla...

åker hem kopplar i allt.. o då kommer felet..

steget är igång nån sekund.. sen slår den av till "protect".. sen igång igen ¤glappar¤ typ
när basen börjar slå..

Va kan det va för fel.. antar att de har nått med ström eller jord?!

MVH

Exakt samma fel jag.
Kan ju läsa min tråd och se ifall de hjälper
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=16169

17 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Ok perfekt.. har läst lite där nu!

De kan ju inte va fel på varken steget eller basen det är ju sprillans nytt.. (men man vet ju aldrig)
Får väl kolla alla kablar..

MVH

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 maj 2006
låter ju som att jorden sitter dåligt och eller dålig placering av jorden... men som sagt, kan vara massor...

21 761 Inlägg
23 maj 2006
Det enda jag kan komma med är samma som jag skrev i en annan tråd.
Har kollat på 3 olika tillverkares manualer och det står att protectlampan ska börja lysa vid kortslutning i högtalarkablarna eller vid överhettning. Hittar ingenstans att för låg spänning eller dålig jord kan tända lampan. Men det är ju inte säkert att det står alla tänkbara felorsaker förstås.

BMW Power
2 362 Inlägg
23 maj 2006
Som Xoff sa, det kan vara massa olika saker, fast när jag fick så, så var basarna helt pajja, (skulle testa något som låg och skräpade) big_smile

BMW, bogsering med wire :/

67 Inlägg
24 maj 2006
kolla att du inte tryck in hög och låg nivå knappen! har du på hög när du använder låg niva kabel så "knäpper" det till i ljudet!

The Power Of Dreams
65 Inlägg
24 maj 2006
hade det problemet innan på mitt föredetta steg!!
o det var nått IC som e bränd,
kostar 500:- att lämna in den på kontroll, o jag köpte ett annat istället tongue

Bilmekaniker
46 Inlägg
27 maj 2006
hur stor strömkabel har du?
Kolla jorden...den satt fel i min bil så ja inte hade nått ljud.. ja bytte plats bara.

311 Inlägg
27 maj 2006
om det är fel på grejerna lär du väl få ut det på garantin? yikes

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

781 Inlägg
27 maj 2006
antingen sitter högtalarkablen lös någonstans eller är uppskavd..  troligen sitter den lös på basen. baskoplingen *den på lådan* eller vid steget.

prova det. annars är steget eller basen kass. och då är det bara att be BRL ordna de till dej. eller va nu du köpt grejerna någonstans

607 Inlägg
27 maj 2006
Har haft problem med detta..Kolla att det inte blir kortslutning vid basarna

Brynäs tigers

3 Inlägg
1 augusti 2012
Jag har exakt samma steg testade o driva från rearen och den där jäkla lampan o ljudet kommer till och från men har ni testat o sätta den i front istället? Funkade fint för mig dock blir inte basen lika nice men de funkar om man ska driva 6x9or som mig ^^

2 024 Inlägg
1 augusti 2012
Dagens trådlyft.....tveksam att deras problem finns kvar efter 6år.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

280 Inlägg
1 augusti 2012
haha!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 augusti 2012
dagens? måste nog va årets!

Gladen Beetle
237 Inlägg
1 augusti 2012
Många rekommenderar funktionen "SÖK" Antagligen det som han gjort och missat datumet. Men 6 år... tongue

3 Inlägg
2 augusti 2012
Haha tänkte ifall folk fortfarande hade samma problem för det steget lever kvar wink

Sök