Vi får la samåka du och jag
Open up a can of whoop ass som det så fint heter på sådan där utrikiska
Lugge skrev:
Fred nu hoppas jag verkligen du har fel
hehe det är inte samma datum och iom detta så hoppas jag att du kommer vara där o visa dina skills... jag kommer troligtvis att medverka denna sträcka genom sverige
Just det, my bad. En månad fel va?
AnesN skrev:
Elmia är 2-5 april, ( påskhelgen)
Skojar du eller?
Finner liksom inte ironin i det du skriver. Du menar att en bil skulle vara snabbare än en hoj? Ööö, jag hänger inte med dig där... En hoj (normal standard sporthoj i literklassen) accelererar 0-100km/h på ungefär 2.8sek detta accet begränsas av svingens längd i första hand (hojen vill alltså slå runt) och däckets grepp mot asfalten i andra hand, inte av effekten.
En hoj utrustad med turbo är i regel något långsammare till 100km/h pga det extra vridmomentet och därmed också benägenheten att slå runt eller att spinna...
Men, när väl kopplingen är släppt och man rullar på i en 40-50km/h så är accelerationen brutal (även här är en standard hoj något snabbare än en turbo dito). Turbohojarna lever ut när man närmar sig 150km/h, man kan då ligga en eller två växlar högre än en standard hoj, acceleration här är lika (pga svingen, här fixar däcket greppet för standard hojen), men eftersom turbohojen har en kugge upp eller två så accar han betydligt längre och därför snabbare från 200km/h och uppåt...
En normal sporthoj av idag har en toppfart på 140-160km/h på ETTAN, sen har du 5vxl till (min gör 160 på 1an - 202 på 2an - 246/248 typ på 3an - fyran vet jag inte, 299 på 5an och ökar kraftigt på 6an).
Förlåt för uppsatsen, du kanske skojade, jag är väl bara för trög för att se det.
vpowa skrev:
nja, det räcker dock inte med en hoj på 300 bakhjulshästar, du behöver minst prestandan i en överladdad F1 bil för att hänga med deras "superbilar"..