1722
Sök

Angående: Gumball 3000, Malmö - Stockholm.

hellre avåkt än frånåkt!
51 Inlägg
26 januari 2010
#41
sk8ville skrev:
Någon som vet ungefär när dom kör över bron? smile

senast 9.30 eller 10.00 verkar rimligt tycker jag.. de ska ju vara i anderstorp senast 11 så man borde nog stå där redan 8:30 eller vad tror ni egentligen?

eller nu var jag kanske lite optimistisk, de måste nog inte alls vara där 11 förresten lol
Senast redigerat av vpowa (26 januari 2010)

Bilmekaniker
805 Inlägg
26 januari 2010
#42
skulle tippa på 07:30-9:00 är dem över bron

653 Inlägg
26 januari 2010
#43
kör dit o ställer sig vid 8 så blir de nog najs smile

Smoke tires not drugs

Bilmekaniker
805 Inlägg
26 januari 2010
#44
egentligen så vet jag fan om jag har orken att sticka dit så tidigt:P

653 Inlägg
27 januari 2010
#45
Kollar hellre på dom bilarna, och kör en bit med dom än att sitta i skolbänken tongue

edit: stavfel
Senast redigerat av sk8ville (27 januari 2010)

Smoke tires not drugs

hellre avåkt än frånåkt!
51 Inlägg
27 januari 2010
#46
sk8ville skrev:
Kollar hellre på dom bilarna, och kör en bit med dom än att sitta i skolbänken tongue

edit: stavfel

vafan skola?! vad var det för datum nu igen?

653 Inlägg
27 januari 2010
#47
vpowa skrev:
sk8ville skrev:
Kollar hellre på dom bilarna, och kör en bit med dom än att sitta i skolbänken tongue

edit: stavfel

vafan skola?! vad var det för datum nu igen?

3 maj, är en måndag, så jag gissar på att det är skola då

Smoke tires not drugs

Bilmekaniker
805 Inlägg
27 januari 2010
#48
om man går i skolan ,eller så jobbar man:) , men ja du har rätt! lura föräldrarna att du är i skolan eller?big_smile
Senast redigerat av AnesN (27 januari 2010)

36 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#49
Ni som har skola.. Säg att ni ska på studiebesök smile


48 Inlägg
27 januari 2010
#50
studiebesök får det bli wink lätt med  !!


Avstängd
62 Inlägg
27 januari 2010
#51
Jag var helt hundra på att jag skulle visa vart skåpet skall stå, men detta är ju samma dag som Elmia, blir lite ambivalent här :S

Mobba Gumball killar i 20min eller öva omkörningar i Jönköping hmm, det är frågan.













EDIT: jag har ju prestandan om bara vädret är fint big_smile 1.15hk/kg är ok...
Senast redigerat av Al_Capone (27 januari 2010)

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!

hellre avåkt än frånåkt!
51 Inlägg
27 januari 2010
#52
Al_Capone skrev:
Jag var helt hundra på att jag skulle visa vart skåpet skall stå, men detta är ju samma dag som Elmia, blir lite ambivalent här :S

Mobba Gumball killar i 20min eller öva omkörningar i Jönköping hmm, det är frågan.

EDIT: jag har ju prestandan om bara vädret är fint big_smile 1.15hk/kg är ok...

det är det väl inte alls? har för mig det var i början av april eller nått sånt.. rätta om jag minns fel :p

nja, det räcker dock inte med en hoj på 300 bakhjulshästar, du behöver minst prestandan i en överladdad F1 bil för att hänga med deras "superbilar".. wink

Bilmekaniker
805 Inlägg
27 januari 2010
#53
Elmia är 2-5 april, ( påskhelgen)

Rekondare
218 Inlägg
27 januari 2010
#54
Al_Capone skrev:
Jag var helt hundra på att jag skulle visa vart skåpet skall stå, men detta är ju samma dag som Elmia, blir lite ambivalent här :S

Mobba Gumball killar i 20min eller öva omkörningar i Jönköping hmm, det är frågan.



EDIT: jag har ju prestandan om bara vädret är fint big_smile 1.15hk/kg är ok...

Fred nu hoppas jag verkligen du har fel wink hehe det är inte samma datum och iom detta så hoppas jag att du kommer vara där o visa dina skills... jag kommer troligtvis att medverka denna sträcka genom sverige tongue

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

Avstängd
62 Inlägg
27 januari 2010
#55
Vi får la samåka du och jag wink

Open up a can of whoop ass som det så fint heter på sådan där utrikiska big_smile

Lugge skrev:
Fred nu hoppas jag verkligen du har fel wink hehe det är inte samma datum och iom detta så hoppas jag att du kommer vara där o visa dina skills... jag kommer troligtvis att medverka denna sträcka genom sverige tongue

Just det, my bad. En månad fel va? big_smile

AnesN skrev:
Elmia är 2-5 april, ( påskhelgen)

Skojar du eller?

Finner liksom inte ironin i det du skriver. Du menar att en bil skulle vara snabbare än en hoj? Ööö, jag hänger inte med dig där... En hoj (normal standard sporthoj i literklassen) accelererar 0-100km/h på ungefär 2.8sek detta accet begränsas av svingens längd i första hand (hojen vill alltså slå runt) och däckets grepp mot asfalten i andra hand, inte av effekten.

En hoj utrustad med turbo är i regel något långsammare till 100km/h pga det extra vridmomentet och därmed också benägenheten att slå runt eller att spinna...

Men, när väl kopplingen är släppt och man rullar på i en 40-50km/h så är accelerationen brutal (även här är en standard hoj något snabbare än en turbo dito). Turbohojarna lever ut när man närmar sig 150km/h, man kan då ligga en eller två växlar högre än en standard hoj, acceleration här är lika (pga svingen, här fixar däcket greppet för standard hojen), men eftersom turbohojen har en kugge upp eller två så accar han betydligt längre och därför snabbare från 200km/h och uppåt...

En normal sporthoj av idag har en toppfart på 140-160km/h på ETTAN, sen har du 5vxl till (min gör 160 på 1an - 202 på 2an - 246/248 typ på 3an - fyran vet jag inte, 299 på 5an och ökar kraftigt på 6an).

Förlåt för uppsatsen, du kanske skojade, jag är väl bara för trög för att se det.

vpowa skrev:
nja, det räcker dock inte med en hoj på 300 bakhjulshästar, du behöver minst prestandan i en överladdad F1 bil för att hänga med deras "superbilar".. wink

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!

1 464 Inlägg
27 januari 2010
#56
cakesson skrev:
Det ser tyvärr ut som man inte kommer åt den om man inte själv kommer från bron hmm. Men jag kan ha fel? Förhoppningsvis har jag det smile

Nu var det ju redan konstaterat/löst, men glöm för bövelen inte att använda vägbeskrivningsfunktionen om man är osäker! tongue

http://kartor.eniro.se/m/Mxdiu

Mest för att påminna andra om funktionen. Intressant tanke bakom träffen. Själv har man varken bil eller tid till detta, men man får hoppas det blir roligt för er andra. Jag kan tänka mig att det finns en och annan fotograf som letar platser att stå på längs vägarna också... lol
Senast redigerat av MrJAM (27 januari 2010)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

653 Inlägg
27 januari 2010
#57
MrJAM skrev:
cakesson skrev:
Det ser tyvärr ut som man inte kommer åt den om man inte själv kommer från bron hmm. Men jag kan ha fel? Förhoppningsvis har jag det smile

Nu var det ju redan konstaterat/löst, men glöm för bövelen inte att använda vägbeskrivningsfunktionen om man är osäker! tongue

http://kartor.eniro.se/m/Mxdiu

Mest för att påminna andra om funktionen. Intressant tanke bakom träffen. Själv har man varken bil eller tid till detta, men man får hoppas det blir roligt för er andra. Jag kan tänka mig att det finns en och annan fotograf som letar platser att stå på längs vägarna också... lol

Om du tittar efter riktigt noga vid "målet" på vägbeskrivningen så finns där ingen väg in till parkeringen utan man måste köra via motorvägen.

Smoke tires not drugs

hellre avåkt än frånåkt!
51 Inlägg
27 januari 2010
#58
haha jo jag drev o ville bara se hurpass hårt du skulle ta det, jag vet att det brukar bli rätt hett för mc förare som vill bevisa prestanda på mc kontra bil när bilsnubben inte förstår big_smile

eftersom jag själv har ett brinnande intresse för mc så vet jag hur mkt vassare hojar är än bilar. tycker man bara behöver säga att för o dra en lamborghini på 600hk så krävs bara 170hk motorcykel.. och en bra förare då såklart.. om ens det.

visste faktiskt inte att dagens hojar är växlade såpass högt som 160km/h på ettan, kan detta verkligen stämma?! låter ju helt otroligt, de jag sett har ju toppat sådär 100-110 på ettan.

sen att de vanliga sporthojarna klarar 0-100 på 2,8 är jag skeptisk till faktiskt. isf med förlängd sving o tyngder där fram, eller en jävligt fet förare som sitter på styret xd
Al_Capone skrev:
Skojar du eller?

Finner liksom inte ironin i det du skriver. Du menar att en bil skulle vara snabbare än en hoj? Ööö, jag hänger inte med dig där... En hoj (normal standard sporthoj i literklassen) accelererar 0-100km/h på ungefär 2.8sek detta accet begränsas av svingens längd i första hand (hojen vill alltså slå runt) och däckets grepp mot asfalten i andra hand, inte av effekten.

En hoj utrustad med turbo är i regel något långsammare till 100km/h pga det extra vridmomentet och därmed också benägenheten att slå runt eller att spinna...

Men, när väl kopplingen är släppt och man rullar på i en 40-50km/h så är accelerationen brutal (även här är en standard hoj något snabbare än en turbo dito). Turbohojarna lever ut när man närmar sig 150km/h, man kan då ligga en eller två växlar högre än en standard hoj, acceleration här är lika (pga svingen, här fixar däcket greppet för standard hojen), men eftersom turbohojen har en kugge upp eller två så accar han betydligt längre och därför snabbare från 200km/h och uppåt...

En normal sporthoj av idag har en toppfart på 140-160km/h på ETTAN, sen har du 5vxl till (min gör 160 på 1an - 202 på 2an - 246/248 typ på 3an - fyran vet jag inte, 299 på 5an och ökar kraftigt på 6an).

Förlåt för uppsatsen, du kanske skojade, jag är väl bara för trög för att se det.

vpowa skrev:
nja, det räcker dock inte med en hoj på 300 bakhjulshästar, du behöver minst prestandan i en överladdad F1 bil för att hänga med deras "superbilar".. wink


Avstängd
62 Inlägg
27 januari 2010
#59
Ok, ok, får väl chilla lite big_smile

Ang. växlingen så reser sig en gammal R1 från -02/03 vid ungefär 100km/h på ettan, så redan dem med 152hk var växlade högt, runt 130/140km/h på varvstoppet.

Ang. accet så har siffran 2.8sek stått sig sedan Kawa zx9r och den hade inga direkta effekter att tala om. Hojarna brukar pendla lite mellan 2.6-3.2 till hundra och det är helt standard, men det krävs ju en perfekt start och halva koplingen för det. En normal hojåkare är ju så pass överlägsen att man bara släpper kopplingen och sen kortväxlar man till tvåan, sen är bilen LÅNGT bakom en big_smile Jo, att accet varierar så mellan hojarna är svinglängden oftast. En hoj med mindre mos har alltså oftast bättre acc.

Fanns tydligen omnämnd i tråden, en Svenskreggad Lambo Murcielago med massa åttor som reggnummer, den jävlen med sina Italienska herrejösses hästar wheelade jag om med hojen sommaren 2007, tror fan han började gråta och körde hem för att äta bullar och dricka varm mjölk.

Ja, ja, dagens OT

Back to the topic wink

vpowa skrev:
haha jo jag drev o ville bara se hurpass hårt du skulle ta det, jag vet att det brukar bli rätt hett för mc förare som vill bevisa prestanda på mc kontra bil när bilsnubben inte förstår big_smile

eftersom jag själv har ett brinnande intresse för mc så vet jag hur mkt vassare hojar är än bilar. tycker man bara behöver säga att för o dra en lamborghini på 600hk så krävs bara 170hk motorcykel.. och en bra förare då såklart.. om ens det.

visste faktiskt inte att dagens hojar är växlade såpass högt som 160km/h på ettan, kan detta verkligen stämma?! låter ju helt otroligt, de jag sett har ju toppat sådär 100-110 på ettan.

sen att de vanliga sporthojarna klarar 0-100 på 2,8 är jag skeptisk till faktiskt. isf med förlängd sving o tyngder där fram, eller en jävligt fet förare som sitter på styret xd

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!

hellre avåkt än frånåkt!
51 Inlägg
27 januari 2010
#60
mjo låter som en bra idé wink kan det bero på att de med mc intresse som vill köra fort oftast är lite omogna? haha bara du inte tar åt dig tongue jo 2,6 sekund då ska det vara en jävla felfri start så kanske då tongue låter helt otroligt, det är ju nästan i klass vad top fuel bilarna klarar i drag, eller vetifan kan tänka mig de inte är så himla långt före, de klarar absolut inte under 1,5s tror jag iaf.
mjo finns ju ingen sugbil som har något att sätta emot, men med lite överladdning så går det ju big_smile nog om detta, har drygat länge nog.


Al_Capone skrev:
Ok, ok, får väl chilla lite big_smile

Ang. växlingen så reser sig en gammal R1 från -02/03 vid ungefär 100km/h på ettan, så redan dem med 152hk var växlade högt, runt 130/140km/h på varvstoppet.

Ang. accet så har siffran 2.8sek stått sig sedan Kawa zx9r och den hade inga direkta effekter att tala om. Hojarna brukar pendla lite mellan 2.6-3.2 till hundra och det är helt standard, men det krävs ju en perfekt start och halva koplingen för det. En normal hojåkare är ju så pass överlägsen att man bara släpper kopplingen och sen kortväxlar man till tvåan, sen är bilen LÅNGT bakom en big_smile Jo, att accet varierar så mellan hojarna är svinglängden oftast. En hoj med mindre mos har alltså oftast bättre acc.

Fanns tydligen omnämnd i tråden, en Svenskreggad Lambo Murcielago med massa åttor som reggnummer, den jävlen med sina Italienska herrejösses hästar wheelade jag om med hojen sommaren 2007, tror fan han började gråta och körde hem för att äta bullar och dricka varm mjölk.

Ja, ja, dagens OT

Back to the topic wink


Sök