2485
Sök

Varför ta bort bilemblem vid styling?

1 327 Inlägg
27 januari 2010
Det är ju en smaksak som allt annat med styling.. Det här är ju ungefär som att fråga: "Varför ha tonande rutor?" Finns inget svar, bara olika åsikter.

9 108 Inlägg
27 januari 2010
Det är extremt sällan det är snyggt med original emblem, oftast ska dom bara väck...

På min vite Omega behöll jag emblemen på för att det är så sjukt ovanligt att dom sitter kvar och är i gott skick:
https://www1.garaget.org/archive/1/736/93179/93179-935258.jpg

På vectran tror jag dock inte en levande själ kan tycka det är snyggare med emblem, även om det visar att det är den största motorn:

Med: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=804094
Utan: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=806500

1 653 Inlägg
27 januari 2010
av en enda enkel anledning: sä jävla mycket enklare att tvätta utan emblem...
jag tror de flesta ser att jag kör en volvo ändå...
Senast redigerat av Thullen (27 januari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 893 Inlägg
27 januari 2010
Thullen skrev:
av en enda enkel anledning: sä jävla mycket enklare att tvätta utan emblem...
jag tror de flesta ser att jag kör en volvo ändå...

Blev mycket "bajs" kvar mellan och i VOLVO bokstäverna, det var första anledningen att de kom av.
Sedan vore modell betäckningen missvisande, så de hade åkt av av den anledningen med.
När de väl var borta, tyckte jag bilen såg klart mycket cleanare ut.

242 Inlägg
9 juni 2010
Här är lite dött, men jag funderar o sätta tex 1.6 eller 1.4 på min 2.3t bara för jävlas ^^ tror dom att dom ska om, men icke då ^^

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 juni 2010
Tompisen skrev:
Här är lite dött, men jag funderar o sätta tex 1.6 eller 1.4 på min 2.3t bara för jävlas ^^ tror dom att dom ska om, men icke då ^^

Har själv funderat på att ta bort 160-märket på min och köpa ett 105 från England.. tongue
För kollar man regnumret står det bara MG ZR 1,8.. hehe..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
9 juni 2010
Till min bruksbil BMW 540 har jag köpt nytt 540 emblem baktill och 4,4i emblem till sidorna, jag skäms inte för att köra V8 wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

8 197 Inlägg
9 juni 2010
Nej har man V8 ska det synas. smile
Har en halvåtta så man kan smyga lite.. tongue

-Sir Jackie Stewart

1 723 Inlägg
9 juni 2010
Mitt V6-emblem började tappa färg, köpte ett nytt och satte på det - snett! Så jag slet bort det. big_smile Fast jag tycker det ser bättre ut utan en massa text på bakluckan och all skit som fastnar runt.
Senast redigerat av falloutboy (9 juni 2010)

2 117 Inlägg
9 juni 2010
Jag tog bort emblemet som satt uppe på fronten i samband med byte av hela frontpartiet.

fälg fantast
1 086 Inlägg
9 juni 2010
P-O skrev:
Tycker också att det är mycket snyggare utan emblem.Har själv tagit bort alla emblem på min bil, finns inte ett emblem kvar..och det är endast för att få fram så cleant stuk som möjligt..och inget annat..

håller med p-0 där hellt rätt,

kan vara lite småkul att sätta dit en 1.4 emblem på en r32 kanske eller liknande bmw vice versa

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

8 197 Inlägg
9 juni 2010
Lowenhart skrev:
P-O skrev:
Tycker också att det är mycket snyggare utan emblem.Har själv tagit bort alla emblem på min bil, finns inte ett emblem kvar..och det är endast för att få fram så cleant stuk som möjligt..och inget annat..

håller med p-0 där hellt rätt,

kan vara lite småkul att sätta dit en 1.4 emblem på en r32 kanske eller liknande bmw vice versa

Jo det är ju helt klart snyggast rensat från emblem, men vill man retas lite så kan man göra som du sa.

Såg däremot ett mysko exempel i helgen. En blå golf 4 med original1,8 emblem, sen ett jätteblankt "R" precis innan. Så slutören... Nedåtböjda=diesel... lol
Då undrar man varför..

-Sir Jackie Stewart

2 982 Inlägg
9 juni 2010
sk8ville skrev:
Tkr det e värre me folk som sätter på nya emblem för att lura folk att de e en annan bil, tex ett M3 emblem på en 316/18 ser man allt för ofta!

haha , det där är det värsta som finns! skrattretande & patetiskt! (ett enda m-emblem med helt orginal överallt som en 318 etc...)

däremot är det fullt ok om det är M- optik från fabrik och även eftermonterat.

OEM <3
6 957 Inlägg
9 juni 2010
FordRSC skrev:
Tycker själv att det är mesigt att ta bort, känns mer "vågar ej visa vadför bil jag har" Hade jag stylat hade jag definitivt haft kvar emblemet.

Men det är ju kul att överraska? tongue Allt vad "GTI" och "Edition 30" heter är borta från min bil, i bak iaf tongue
GTI-emblemet ifram sitter kvar då det smälter in bra..finns många som blivit paffa när dom velat busa
lite tongue

Samma sak på min gamla Saab Aeros, väck med dom.

Det ska vara cleant ! big_smile

OEM <3

1 298 Inlägg
9 juni 2010
Bjork skrev:
FordRSC skrev:
Tycker själv att det är mesigt att ta bort, känns mer "vågar ej visa vadför bil jag har" Hade jag stylat hade jag definitivt haft kvar emblemet.

Men det är ju kul att överraska? tongue Allt vad "GTI" och "Edition 30" heter är borta från min bil, i bak iaf tongue
GTI-emblemet ifram sitter kvar då det smälter in bra..finns många som blivit paffa när dom velat busa
lite tongue

Samma sak på min gamla Saab Aeros, väck med dom.

Det ska vara cleant ! big_smile

Ja mina Aeroemblem på sidorna och SAAB 93 där bak försvann direkt. Dem som är insatta ser ändå att det är en Aero och ALLA ser att det är en SAAB. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

2 751 Inlägg
9 juni 2010
För att det är snyggt, går ju dessutom att beställa nya bilar med emblemlösa bagageluckor.

Who Djaa bless no man curse

5 111 Inlägg
9 juni 2010
Det är ju ofta så att det ser lite klottrigt ut med emblem... I alla fall på nyare bilar. Och att inte våga stå för vad man kör, vet jag inte om jag vill hålla med om? Är det till exempel en Volvo 740 eller Saab 9-5 tror jag inte direkt man döljer något genom att ta bort emblemen...

Förr var det ju ofta lite vackrare emblem på bilarna... Så på t.ex. min PV ska jag behålla dem... "B18"-märket på koffertluckan är ju ett konstverk, trots att det inte sitter någon B18 i bilen...

Sen så håller jag med om att det är värre göra "tvärt om", dvs. sätta värre emblem på bilen än vad det är... Som i fallet med ovan nämnda B18-emblem... Jag hittade först inget B18 men ett "Sport" hittade jag. Men det kändes helt enkelt alltför töntigt, eftersom det inte är någon PV Sport, trots att den kommer att gå helvetes mycket hårdare än vad en PV Sport någonsin gjorde när jag väl är klar med den...

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 juni 2010
Less is more

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 207 Inlägg
9 juni 2010
JaggaChafen skrev:
Less is more

...more or less.

Unknown_Orebro