3380
Sök

Hur trimmar man lättast en Ford escort 1,6 -92 ?

22 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#1
Jag har en Ford escort 1,6 -92 och jag vill få lite extra kräm ur motorn.
Vad är det lättaste / billigaste trimmet till min bil?
Just nu är motorn helt orginal förutom ett öppet luftfilter.

Tacksam för alla svar smile


956 Inlägg
2 februari 2010
#2
Antonlw skrev:
Jag har en Ford escort 1,6 -92 och jag vill få lite extra kräm ur motorn.
Vad är det lättaste / billigaste trimmet till min bil?
Just nu är motorn helt orginal förutom ett öppet luftfilter.

Tacksam för alla svar smile

Det finns inget billigt eller lätt att göra. Kasta ur all onödig extravikt, inte nöjd efter det, så byt bil.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Forummoderator
26 332 Inlägg
2 februari 2010
#3
Byt tillbaka till orginal luftburk. Större risk att sportfiltret drar i sig varmluft och försämrar än gör det till det bättre..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

22 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#4
okej, men om vi säger så här. finns det något trimm som ger några extra pollar?


Hhehehehhest
375 Inlägg
2 februari 2010
#5
Det finns inte nån mening med att försöka trimma din stackars Ford. Förmodar att du tänker "biltema trimma" och kan redan då säga att det inte kommer hända mycket inom effekt vägen

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Forummoderator
26 332 Inlägg
2 februari 2010
#6
Antonlw skrev:
okej, men om vi säger så här. finns det något trimm som ger några extra pollar?

Vad har du för budget?
Vad har du för kunskaper/verktyg/plats?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 567 Inlägg
2 februari 2010
#7
Antonlw skrev:
Jag har en Ford escort 1,6 -92 och jag vill få lite extra kräm ur motorn.
Vad är det lättaste / billigaste trimmet till min bil?
Just nu är motorn helt orginal förutom ett öppet luftfilter.

Tacksam för alla svar smile

Sälj den och köp något med mer hk ifrån början

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

22 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#8
Budget ca 10 000.
har de flesta verktygen som behövs. känner en som har special verktyg om såna behövs.
har tyvärr inte så mycket kunskaper, men har en mekaniker i släkten som antagligen kan hjälpa mig.

och nä, inget biltema trim!


Darth Vader
1 644 Inlägg
2 februari 2010
#9
Lägg då de 10.000 på en Saab/Volvo Turbo, så får du iaf lite effekt. Lägg inga trimpengar på din ford, du kommer onekligen att ångra det.

Braaaaap?

22 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#10
nä, det kommer jag inte. ska köpa en volvo inom kort och har lite pengar över som jag tänkte lägga på trim till min ford.


Darth Vader
1 644 Inlägg
2 februari 2010
#11
Du tror inte att du kommer ångra att du lagt 10.000 kronor på en ford escort för att få ut kanske max 10hk?

Lätta den och släng på en japsdämpare, då vinner du psykologiska hästar samt mindre vikt...

Braaaaap?

Forummoderator
26 332 Inlägg
2 februari 2010
#12
Nu vill du dessutom turbokonvertera din Ford också. Jadu..roll
Spara dina 10 000 kronor till nästa bil i stället.
Tipset får du helt gratis, och du kommer inte ångra dig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

39 Inlägg
2 februari 2010
#13
Tyvärr så tycker jag det inte är någon ide att på en escort som du har.. men annars större avgassystem?
porta plana toppen? extraktorgrenrör? lite småt så där wink


39 Inlägg
2 februari 2010
#14
sorry dubbel men kom på en annan sak.. skaffa en rs motor 136hk tongue


22 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#15
OKEJ, tack för alla svar smile


2 665 Inlägg
2 februari 2010
#16
Supersprint sportsystem. ca 5-6000kr
Ny kamaxel.  ca4000kr

Då har du kanske 10hk extra om insprutningen hänger med.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

171 Inlägg
2 februari 2010
#17
Varför lägga ut så mycket pengar på supersprint? bygg ett eget system går på drygt 4-5 tusen.. det enda du behöver göra är att mäta sen köpa rör och svettsa och bocka och en sport katt.. sen kanske du lägger lite extra på extraktorgrenrör.. finns att köpa från tyskland rätt så billigt och det är en helt ok en.. då klämmer du ut lite mer hk plus goare ljud.


Herr
1 722 Inlägg
2 februari 2010
#18
Bakrani skrev:
Varför lägga ut så mycket pengar på supersprint? bygg ett eget system går på drygt 4-5 tusen.. det enda du behöver göra är att mäta sen köpa rör och svettsa och bocka och en sport katt.. sen kanske du lägger lite extra på extraktorgrenrör.. finns att köpa från tyskland rätt så billigt och det är en helt ok en.. då klämmer du ut lite mer hk plus goare ljud.

4-5000 istället? låter dyrt, men är det verkligen så mkt, så hade jag lagt till den där 1000lappen extra för att få det bolt on.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 893 Inlägg
2 februari 2010
#19
Det enda som ger märkbar skilnad på en sådan trött spis, är att byta till vassare kammar, ju vassare, destu mera mos. Nackdelen är att ju vildare kammar du sätter i, destu "okörbarare" blir bilen till vardagskörning.
Så jag stämmer in i skaran. Spara pengarna till nästa bil.


517 Inlägg
2 februari 2010
#20
Killarna på http://skogenracing.com/ har turbo-matat ett xx-antal trötta gamla fordar och fördubblat antalet hästar med minimal budget.

Jag har för mig att det finns en guide på deras forum hur man går till väga. Det blir nog varken bränsle snålt eller driftsäkert med deras variant av trimmning är nog den mest "prisvärda".


Sök