Tror det är förberätt för USA, att på USA bilarna stoppar man in en lampa där, alltså "USA blinkers", men i sverige får eller behöver inte vi ha det, så därav lämnas bara ett hål så där
Aha, tack så mkt. Får kolla runt efter dem som har så
Sänkning blir det nog framöver, jag var så nära att köpa ett K-sport coiloverkit i december men då vart jag arbetslös samtidigt så ja får vara lugn med fler utgifter ett tag
I oktober vart de mörkt på dalarnas skogsvägar så de fick ja lov att ändra på
Bländaren på kameran vart lite, och då menar ja lite för ljus. De lyser då mycket starkare och lite längre än halogen jag är nöjd! Här är halvljusbilden! De andra paketen var kompisars beställningar men jag är sugen på att konvertera extraljusen nu
Tror det är förberätt för USA, att på USA bilarna stoppar man in en lampa där, alltså "USA blinkers", men i sverige får eller behöver inte vi ha det, så därav lämnas bara ett hål så där
Nope, på USA-blinkers byter man själva sockeln o byter till en 5w/21w-lampa.
9000 har ju likdant, men på dom finns de ju "backlampor" i blinkersena också, kanske ska va nån liknande grej kanske?
Ungefär samtidigt som xenon åkte på fick även avgassystemet sig en ersättning. Det blev ett JT 3" halvsats med en ljuddämpare. Det var väldigt simpelt att montera det nya och eftersom ja inte skulle ha kvar de gamla så kunde ja gå lös lite
Bultarna framme vid flexröret hade rostat ihop så där fick MR vinkelslip gå lös.
Gamla systemet med två dämpare.
JT 3" Halvsats monterat med wurth avgaspasta och klammor än så länge, bakaxeln ska möjligtvis ner till våren för byte av bussningar så jag tyckte att det var enklast just nu än att svetsa klart.
Japp nu hör man bilen sjunga istället för att kvävas Jag har fortfarande lite bilder som ska upp från sånt ja gjort tidigare. Men det som jag väntar på mest nu är mina nya sommarfälgar som kommer nu till veckan
När vinterslasket började komma så kände jag att ett öppet luftfilter kanske inte var det bästa att köra med. Det kändes som man åkte och dammsög sveriges vägar och det pyste lite extra. Så jag monterade tillbaka originalluftfilterboxen och tömde den från humlor och löv och stoppade i ett JR insatsfilter.
I slutet av november var de dags att byta framskivor och klossar. Det var ändå ganska kul att göra detta. Innan bytet hade en kompis upptäckt att jag hade låg bromsvätskenivå så han fyllde på så de stämde i behållaren. Men eftersom de gamla beläggen var riktigt slitna så var de kanske naturligt att de sjunkit lite. Iallafall, nu när behållaren var full och jag skulle pressa tillbaka kolven i oket så kan ni ju bara tänka er vad som hände uppe i behållaren. Översvämning! Så de var bara att tappa ur lite vätska så gick de fint sen.
Tror det är förberätt för USA, att på USA bilarna stoppar man in en lampa där, alltså "USA blinkers", men i sverige får eller behöver inte vi ha det, så därav lämnas bara ett hål så där
Aha, tack så mkt. Får kolla runt efter dem som har så
En vanlig missuppfattning, hålet är för de främre sidobackljusen. Ett kalasoption som jag bara inte kan begripa att de svenska bilarna inte utrustades med. Kolla min tråd med bilder hur jag monterade detta på min 9-5´a
Övrig "kritik" Dessa efterhand monterade mätre på a-stolpen suger fett. Aeron har original laddmätare ovanför temp/tank i huvudinstrumentgruppen. Sen e inte bilprovningen speciellt impade av extra mätare på a-stolpen. Diodsjukan som många verkar lida av fattar jag bara inte... Oranga skärm sidoblinkers ser inte så fränt ut men, det finns ju skitsnygga "original" med vitt/tonat glas (plocka från en 9000cs på skroten) En diodlampa i dessa ser så propert ut med den moderna funktionen som diodlampan ger jämfört med det här eftermarknads-skräpet som inte ser bra ut men som alla verkar gå igång på.
Senast redigerat av hotrodder (9 februari 2010)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab