Tjenare, Jag har en Volvo 740 Tic -89 b230FT som jag nyss har fixat toppen på. När jag nu ska starta den så går säkring 1 (fulepump)/(Engine Control) varje gång den hoppar igång. Jag har kollat bränslepump/bränslerelä och kablar under säkringsdosan. Snälla hjälp mig!!
hur har du kollat pumpen? har du kört den med direktström så kan den förbruka "fritt" med ampere och därmed fungera. har du tagit lös den och prova så får den gå utan belastning och därmed fungera. i bägge fall så kan det fortfarande innebära att pumpen går tungt och påväg att ge sig!
hur har du kollat pumpen? har du kört den med direktström så kan den förbruka "fritt" med ampere och därmed fungera. har du tagit lös den och prova så får den gå utan belastning och därmed fungera. i bägge fall så kan det fortfarande innebära att pumpen går tungt och påväg att ge sig!
tjena nu har jag testat att ta ut kablarna till pumpen och testat starta och då gick säkringen ändå, kan det fortfarande vara fel på pumpen?
tjena nu har jag testat att ta ut kablarna till pumpen och testat starta och då gick säkringen ändå, kan det fortfarande vara fel på pumpen?
nej, nu har du uteslutit pumpen , gör som NITROUS skriver och kolla även kablarna vid insuget tex. till spridarna. ryck även ur bränslerelät och testa - kan fortfarande vara pumpen i tanken.