Hej! Tänkte att det börjar bli dags för en projekttråd även åt bruksbilen som kanske är lite av det ovanligare att förflytta sig i när man pratar om sverige!
Detta är en Fiat 126 -75 som hade stått i 6år innan jag tog över den, den var matt och allmänt sunkig då de hade regnat in i den pga trasig "cab"(
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
)
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001162053.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001172057-1.jpg]()
Inredningen har bytts ut till en fräschare från Fiat 126P -97, nån form av "sport" stolar med nackstöd(då bryter man ju inte nacken om man krockar, man blir
bara totalmosad..... men nacken är iaf hel efteråt!
![smile](img/smilies/smile.png)
(ovanstående bild är gamla inredningen, bilden nedanför är den nya)
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001192093.jpg]()
Vovven min tycke jättemycket om att klampa runt på cabtyget!
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001192091.jpg]()
Hur som helst så började jag polera den och det blev väl ganska hyffsat! Passade även på att byta till nyare framlysen(utan inbyggd torkare), vita framblinkersglas, kostade även på den en helt NY kofångare bak! Sen sydde jag ett nytt "cab" tyg till hålet i taket av riktigt cabtygsmaterial! *seriöst*
Sen bar det av till bilprovningen och där fick lillen 3st anmärkningar, spolning framruta ur funktion, dålig bromsverkan vänster fram, styrning trög(återgår ej)
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001172058.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001172054-1.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001172067.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001172072.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001182080.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/201001182088-1.jpg]()
Så det blev till att beställa nya bromsar till båda sidor fram! Sen passade jag även på att byta till nya stötdämpare när jag ändå hade allt nere, blev även en ny styrled då en var lite glapp!
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215239.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215241.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215242.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215245.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215247.jpg]()
När jag hade fått ihop allt så var man ju tvungen att ut o glida lite inför ombesiktningen dagen efter och vad händer då? Jo motorn brakar ihop.. och då menar jag inte ett löst tändstift utan totalt säckar ihop med väldans massa missljud, skrammel och spikningar och glödtändning som följd.. jaha in med den igen i garaget och ur med maskineriet! 41minuter senare står motorn utanför garaget och imorgon ska jag hämta ett nytt motorpaket, tänkte även hinna med att lacka motorutrymmet då det ser väldigt sunkigt ut! OBS! Kolla in bilden på burken, det är precis varenda skruv som behövdes skruvas bort för att få ur motorn!
Och där står vi nu! Fortsättning följer!
![smile](img/smilies/smile.png)
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215248.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215251.jpg]()
![http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100215252.jpg]()
MVH/Jon