Ni som har kopplat Xenon HID konverteringssatser. Har ni bara kopplat rätt av till befintlig kontakt som sitter i helljuset eller har ni kört med extra reläer och massa annat?
Om man nu bara kopplar direkt på kontakten som redan sitter i helljuset, räcker det inte då med det relä som sitter som original från början? Eftersom att man bara tar bort halogenlamporna och sätter dit xenon istället. Relä som relä, eller har jag fel???
du kopplar xenonet på dom befintliga kablarna, står ju tom i anvisningarna! LÄS ELLR SÖK!
Lugn nu, du behöver inte skrika på stackarn
Men ja, du kopplar ballasterna till dom befintliga kontakterna. Kör du 35W så behöver du lite extra skräp som plockar bort lampvarning men kör du på 55W så brukar det inte behövas.
Billigt och BRA xenon kan du inhandla på vvme.com eller mydepots.com (samma företag bakom båda sidorna), alla mina xenon-kit är köpta där.
Det är bara om man har tex H4 som det är lite jobbigt att montera xenon, annars är det inga problem utan bara "Plug 'n' Play".
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Jo jag har kopplat xenon på en 9-5 -99. det var 55w xenon och det gick nån säkring efter en stunds användning. Sen gick samma säkring igen tills jag satte dit en större. Tänkte bara höra för jag vill helst inte bränna några viktiga kablar eller styrenheter eller dylikt på min 9-3 från 2007. Jag kan tänka mig att det mesta är datorstyrt i en så pass ny bil.
Det paket jag har nu är inhandlat från vvme.com och är ett 55w (ej slim)