Hej. Jag funderar på att ta bort Peugeot-loggan i fronten på min bil. Men då blir det kvar en grop i grillen och i huven. Min idé är att först fylla ut gropen med någon slags fogskum och jämna den vid ytan. Sedan drapera hela grillen med glasfiberväv och epoxi (ungefär som man gör med kolfiber). Skulle detta fungera eller har någon bättre tips?
Polyester och epoxi fäster ej på plasten som är i dagensbilar. Man får kapa ur plastbitar ur en gammal stötfångare värma dom och froma dom som man vill ha. Slipa V-fog sedan limma med stötfångarlim från 3M. Sen slipa, grunda, måla.
Polyester och epoxi fäster ej på plasten som är i dagensbilar. Man får kapa ur plastbitar ur en gammal stötfångare värma dom och froma dom som man vill ha. Slipa V-fog sedan limma med stötfångarlim från 3M. Sen slipa, grunda, måla.
Är det så? Jag visste att polyester inte funkar med plasten, men trodde att epoxy skulle fungera. HNär man kolfiberdraperar använder man väl epoxi?
Är det så? Jag visste att polyester inte funkar med plasten, men trodde att epoxy skulle fungera. HNär man kolfiberdraperar använder man väl epoxi?
jo men först limmar man fast kolfibret.. sen fäster epoxyn bättre eftersom de e större ytor,.
jo men först limmar man fast kolfibret.. sen fäster epoxyn bättre eftersom de e större ytor,.
Jaha. Men jag tänkte inte bara täcka gropen, utan jag tänkte drapera hela grillen precis som man gör med kolfiber. Har jag missförstått någonting kanske?