3705
Sök

Backen sluta driva efter byte till trim chip.... Vovo 940 ltt -96 Fel ordnat!!

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#21
haha ja detta är lite för mycket för dig märker jag!
FÖR 2 veckor sedan skulle jag byta kamrem och spännrulle... JA...
Men när jag hade loss allt så kollade jag remskivan som sitter FRAMFÖR vevaxeldrevet i framkant...
DÅ såg jag att kilspåret vart borta på både insidan och utsidan.. Vilket INTE är bra... då har du svaret där.
Nej kamremen har inte hoppat, för då hade de påverkar alla växlar inte bara backen.


Men nu har de ordnat upp sig iaf. Tankade full tank med 98 oktan och alla spikningar har slutat.
ringde även BSR för mer info om chipet och de var kodat för 98 oktan.

Busgrabb skrev:
Chippet inte ställt in sig ?
Kamremmen hoppar så backen inte funkar ?
För lite olja i slavcylindern så att det bara är backen som inte går in men de andra växlarna ?
Alltså detta var en grymt rörig tråd....och var kom vevaxelrevet in i bilden som skrevs om från början ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#22
Hehe ja de kommer allt bli en ställbar.. får bli till nästa löning..


JohanEkman skrev:
XeptiQ skrev:
hehe okej, mjo tänkte lite också på de.. men tig mig en lång tur idag till gbg och den spikar inte så mycket.. gar gött gaspådrag... men nu är snart tanken med 95 oktan slut så ska fylla upp med 98 oktan eller v-power och se om de blir annan chargång iden.
men annars få får jag hänga på en ställbar BTR och höjja lite.. om inte chipet reducerar upp de riktigt..

JohanEkman skrev:
precis va jag anade tongue spikningar börjar när den får för lite soppa hahah^^


satsa på en ställbar btr tycker jag! då kan u ställa in så det blir perfekt

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök