3847
Sök

940 ltt: Rycker vid fullast *LÖST*

133 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Hej, gör ett försök i detta forumet också då!

Min 945 (b230fk) rycker/misständer när man stampar fullt. Kan köra på 2an och då kommer ryckningarna vid 4500 rpm sen kan den rycka till och fortsätta dra igen.

Har bytt: tändspole, alla tänddelar, bränslefilter, kollat bränsletryck, kört utan katalysator. Finns inga felkoder.

Bilen har stått i 2 månader fungerade bra innan jag ställde den pga sprucket grenrör så jag bytte tillbaka till original grenrör sen efter det så började den krångla. Tänddelarna var då bytta strax innan jag ställde bilen. Nu bytte jag tändstift IGEN och då blev det mycket bättre de värsta rycken vid 3000rpm försvann men tyvärr missar den högre upp i registret fortfarande. Sålänge man kör lugnt fungerar allt som de ska men så fort ja trampar så den laddar över sisådär 0.7-0.8 bar så går den illa. Laddar 1 bar nu har laddat 1.5 utan problem tidigare.

sitter 19t, 444cc spridare 012 lmm, malpassi btr, viking ecomax m.m.

Så någon som har råkat ut för liknande som kan komma med tips?
Senast redigerat av 940Black (14 mars 2010)

940ltt

Herr
1 722 Inlägg
8 mars 2010
940Black skrev:

Min 945 (b230fk) rycker/misständer när man stampar fullt. Kan köra på 2an och då kommer ryckningarna vid 4500 rpm sen kan den rycka till och fortsätta dra igen.

Har bytt: tändspole, alla tänddelar, bränslefilter, kollat bränsletryck, kört utan katalysator. Finns inga felkoder.

Bilen har stått i 2 månader fungerade bra innan jag ställde den pga sprucket grenrör så jag bytte tillbaka till original grenrör sen efter det så började den krångla. Tänddelarna var då bytta strax innan jag ställde bilen. Nu bytte jag tändstift IGEN och då blev det mycket bättre de värsta rycken vid 3000rpm försvann men tyvärr missar den högre upp i registret fortfarande.

Ren gissning på att den får för mkt eller för lite soppa:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

56 Inlägg
8 mars 2010
Soppapumpen kanske börjar bli dålig? Har faktiskt nästan samma problem fast min 745 turbo som jag köpte i helgen rycker lite när man spämplar på...

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "

133 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
LocKtar skrev:
940Black skrev:

Bilen har stått i 2 månader fungerade bra innan jag ställde den pga sprucket grenrör så jag bytte tillbaka till original grenrör sen efter det så började den krångla. Tänddelarna var då bytta strax innan jag ställde bilen. Nu bytte jag tändstift IGEN och då blev det mycket bättre de värsta rycken vid 3000rpm försvann men tyvärr missar den högre upp i registret fortfarande.

Ren gissning på att den får för mkt eller för lite soppa:)

känns mer som problemet är på tändningen men inte omöjligt. Dock har jag mätt upp bränsletryck och det var okej och om bilen rycker till och sedan börjar dra igen så känns det inte som bränsletillförseln är problemet.

För om pumpen inte orkar med så borde väl det visa tydligare symptom eller har jag fel? :S
Senast redigerat av 940Black (8 mars 2010)

940ltt

133 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Löste sig med med mera laddtryck! 1.5 bar så gick han som innan igen smile
Senast redigerat av 940Black (14 mars 2010)

940ltt

Sök