Snabb fråga bara, är det någon som har testat Triangle Diamondback VR (18") däcken som kan ge lite synpunkter på hur dom är?
Rea på dom nu hos gummihuset.se, kostade 1135:- /däcket och nu ligger på dom 795:-. OBS, inte samma däck som Triangle Diamondback TR968 !!!
Är det typiska kinadäck eller är dom något att ha?
Inte prövat just de däcken själv men ett antal andra så som Nankang, shengshin, honglang, sunny mfl.. MIN uppfattning är väl att de flesta "kinadäck" funkar "ok" till vardagskörning.. Men det är väl inget jag skulle vilja köpa igen om jag säger så..
För min del blir det Bridgestone Potenza RE050 i år
Snabb fråga bara, är det någon som har testat Triangle Diamondback VR (18") däcken som kan ge lite synpunkter på hur dom är?
Rea på dom nu hos gummihuset.se, kostade 1135:- /däcket och nu ligger på dom 795:-. OBS, inte samma däck som Triangle Diamondback TR968 !!!
Är det typiska kinadäck eller är dom något att ha?
STOP STOP STOP STOP!
Köp dom inte för h'lvete. jag köpte fyra nya 18" Triangle till min Seat 225/40-18 Var som att köra på punka även att jag körde på 3.2 bar i dom. helt livfarliga! men det var spännade att köra iofs
Ska köpa nya däck till 850:in och tittar lite på Falken, finns för bra priser.
Subban hade vi Toyo PROXES T1-R på men det är ju riktiga prestanda däck som passade just den bilen bra.. Inget som behövs på en 850 med 140 döda kusar.
Vad kommer ni att köra på i sommar, vad rekommenderar ni?
Jag rekomenderar inte Falken FK-425 iaf. Var ett jävla bra fäste i dom men alldeles för mjuka. Tog slut på en sommar. Fick plocka av dom i september och köra på orginalfälgar tills vinterdäcken skulle på.
Hmmm ... Lät ju lagom kul.. Men, hur körde du då? 850:in kommer ju endast att gå från punk A till B.
Vill dock ha ett bra däck, så man inte ångrar sig om olyckan är framme... Nån med andra tips??
200an kommer rulla på nästan nya GOODYEAR EAGLE F1 GSD-3 WR/ZR 225/40-18 fram & bak 1695 kr st..vad har ni för åsikter om dessa?
Hade såna på min 240(Jag vet, stor skillnad jämfört med din 200:a) Men jag tycker att dom var riktigt bra! Det ända jag kan klaga på är vägljudet. Ökade rätt bra med dom på. Annars riktigt bra däck, även när det gäller blött underlag!
Continental ContiSportContact 3 225/45 17 Y (2 säsonger) & Nokian Z G2 225/45 17 Y XL (1 säsong) återigen.
Rätt nöjd med dem, slits c:a 1mm per 1000mil. Kunde ganska omärkbart åka fort i värsting-regnen förra sommaren utan att få någon antydan till vattenplaning.