extremisen: Nu känner jag inte till Opel så värst bra men jag kan inte i min vildast fantasi tänka mig att en Astra -02 har något annat än ett "vanligt traditionellt" tändningslås. Har heller aldrig hört talas om att tändningslåset kan programmeras om, dvs så att man ändrar nyckelpositonernas innebörd. Däremot vet jag att man på nyare bilar kan koda in diverse olika "åtgärder" som utförs när bilen låses eller om tändningslåset ställs i ett visst läge. Min gissning är att bilverkstaden (jag vet mycket väl vilken det rör sig om, har aldrig & kommer aldrig lämna någon bil på service där) är oskyldig i detta fall. En fråga: Hur stänger du av bilen nu när tändningslåset pajjat? Dödar den med kopplingen? Hur slår du ifrån tändningen så bilen ej drar ström?
Senast redigerat av dawwe (16 mars 2010)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure